וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוברות הערכות המשקיעים בארה"ב כי הבנק הפדרלי יעלה את הריבית כבר במהלך הקיץ

סוכנויות הידיעות

8.6.2009 / 19:39

החוזים על הריבית הפדרלית מעניקים סיכוי של 36% להעלאת הריבית; לפני שבוע העניקו לכך הסתברות של 15%



גוברות ההערכות בקרב המשקיעים בארה"ב כי הבנק הפדרלי עשוי להעלות את הריבית בארה"ב כבר במהלך הקיץ, על רקע סימנים גוברים והולכים כי שיאו של המיתון חלף. החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (fed funds futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 36% לכך שהבנק הפדרלי יחליט להעלות את הריבית עד חודש ספטמבר. לפני שבוע, העניקו החוזים לכך הסתברות של 15%. בחודש דצמבר, הוריד הבנק הפדרלי את הריבית בארה"ב לטווח של 0%-25%.



ביום שישי, בעקבות פרסום נתונים טובים מהצפוי לשוק התעסוקה בחודש מאי, צפו החוזים על הריבית הפדרלית בראשונה זה חודשים כי הבנק הפדרלי עשוי להעלות את הריבית עד סוף השנה, כאשר הצביעו על סיכוי של 66% לכך שהבנק הפדרלי יעלה את הריבית לרמה של 0.5% עד חודש נובמבר. זאת לעומת סיכוי של 27% שהעניקו לכך יום קודם לכן. כעת, כאמור, החלו המשקיעים להעריך כי העלאת הריבית עשויה להתבצע כבר בישיבת הבנק הפדרלי בספטמבר.



התגברות הציפיות להעלאת הריבית נרשמה גם בעקבות התבטאויות של בכירים בבנק הפדרלי בשבוע שעבר, העריך ביום שישי ראש אסטרטגיית מטבע בבית ההשקעות בראון ברדרס הרימן, מרק צ'נדלר.



נשיא הבנק הפדרלי של אטלנטה, דניס לוקהרט, אמר בראיון שפורסם היום שישי כי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (fomc) צריכה לנקוט בצעדים מקדימים, ולא להמתין זמן רב מדי בטרם תתחיל לנקוט במדיניות מוניטרית מצמצמת.



נשיא הבנק הפדרלי של קנזס סיטי, תומס הניג, אמר ביום רביעי כי עליית התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות הארוכות מצביעה על כך שהבנק הפדרלי אמור להתחיל לשוב להעלאת הריבית. "עלינו לגלות ערנות לגבי סימנים של השוק, והתחיל לאזן את המדיניות המוניטרית לפני שהאינפלציה תצא מכלל שליטה", אמר הניג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully