וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד של גליל מדיקל לא ברור: בוטלה עסקת המיזוג של גליל מדיקל ואנדוקר

פז וייסמן

8.6.2009 / 21:06

גליל מדיקל תצטרך להמשיך ולפעול כחברה עצמאית, או לחפש רוכשת חדשה



חצי שנה לאחר ההכרזה על המיזוג הצפוי בין גליל מדיקל ואנדוקור, חברת est healthtronics האמריקאית, החליטה לרכוש את אנדוקר (endocare) ולבטל את ההסכם המחייב. המשמעות לגליל מדיקל היא שהסכם המיזוג בינה ובין אנדוקר לא יצא לפועל כפי שתוכנן. כעת העתיד של גליל מדיקל איננו ברור, שכן תצטרך להמשיך ולפעול כחברה עצמאית, או לחפש רוכשת חדשה.



הן גליל מדיקל והן אנדוקר עוסקות בטיפול בגידולים סרטניים במערכת האורולוגית, בעיקר בסרטן הערמונית. בחודש נובמבר האחרון הודיעו שתי החברות על הסכם מחייב למיזוג, כאשר גליל תקבל כ- 48% מן החברה הממוזגת ואילו אנדוקר תקבל כ-52%. בהמשך, החברה הממוזגת הייתה אמורה לגייס עוד 16.25 מיליון דולר מן המשקיעים הקיימים של אנדוקר.



לפי נתוני חברת המחקר ivc-online גליל מדיקל הוקמה בשנת 97, אולם לאחר פיתוח שלושת המוצרים שלה וקבלת אישור ה-fda למכירת המוצר שלה, לא הצליחה היטב בשיווק. בין משקיעי גליל מדיקל נמנים חברת אלרון, לומניס וקרנות הון הסיכון הישראליות פיטנגו ואינפיניטי וקרנות הון הסיכון הזרות, astra, investor ab, tm partners. בסה"כ גייסה גליל מדיקל כ-69.5 מיליון דולר.



פרט למשקיעים אלו, נמנה משקיע פרטי בשם חן בריר, בין משקיעי החברה. לפי הערכות של ivc-online גליל מדיקל רשמה בשנת 2008 הכנסות בהיקף של 25 מיליון דולר. כמו כן ידוע כי החברה מעסיקה כ-58 עובדים.



אנדוקר, הנסחרת כיום לפי שווי שוק של 14 מיליון דולר, רשמה בשנת 2008 מכירות בהיקף של 31.5 מיליון דולר והפסד נקי של 8.4 מיליון דולר. לפי הודעת שתי החברות, מחודש נובמבר במידה והמיזוג אכן היה יוצא אל הפועל, החברה הממוזגת היתה יכולה להגיע לתזרים מזומנים חיובי (ebitda) תוך 18 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully