וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל האמריקאי יאפשר ל-10 הבנקים הגדולים בארה"ב להחזיר כספי הסיוע שקיבלו

סוכנויות הידיעות

9.6.2009 / 9:56

בין הבנקים שיורשו להחזיר את ההלוואות שקיבלו מהממשל: ג'יי.פי מורגן, גולדמן סאקס ואמריקן אקספרס



משרד האוצר האמריקאי והבנק הפדרלי יאפשרו ל-10 מהבנקים הגדולים בארה"ב, בהם ג'יי.פי מורגן צ'ייס, להחזיר את כספי הסיוע הממשלתיים שקיבלו בשנה שעברה. כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה גורמים המקורבים לממשל.



לפי הגורמים, בין הבנקים שיורשו להחזיק את כספי הסיוע שקיבלו יהיו גולדמן סאקס, ג'יי.פי מורגן צ'ייס, אמריקן אקספרס וסטייט סטריט, לאחר שעברו את מבחני העמידות שערך הממשל לבנקים בארה"ב והוכיחו כי הם יכולים לגייס הון באופן עצמאי, מבלי להיות תלויים בסיוע ממשלתי.



הבנק הפדרלי צפוי להודיע השבוע אילו בנקים יורשו להחזיר את כספי הסיוע שקיבלו, לאחר שהוכיחו כי יוכלו לשרוד גם החרפה במיתון בארה"ב ללא סיוע ממשלתי נוסף. בשבועות האחרונים ניסו הבנקים להוכיח כי הם מחזיקים במספיק הון כדי להחזיר את כספי הסיוע וגייסו הון נוסף כדי לזכות באישור הממשל, שמצדו הודיע לחלק מהבנקים שעברו את מבחני העמידות כי ייאלצו בכל זאת לגייס הון אם ברצונם לזכות באישור הממשל להחזיר את כספי הסיוע שקיבלו.



ג'יי.פי מורגן צ'ייס, שקיבל 25 מיליארד דולר במסגרת תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (tarp), גייס 5 מיליארד דולר החודש באמצעות הנפקת מניות, בעוד שבנק אוף אמריקה ובנקים נוספים גייסו גם הם למעלה מ-19 מיליארד דולר. מורגן סטנלי גייס 6.8 מיליארד דולר, ואמריקן אקספרס גייסה 500 מיליון דולר. גולדמן סאקס גייס גם הוא 1.9 מיליארד דולר באמצעות מכירת אחזקות בבנק הסיני icbc.



לפי בלומברג, יקבל הממשל חזרה יותר מ-25 מיליארד דולר מהבנקים. בנוסף להלוואה בסך 25 מיליארד דולר שקיבל ג'יי.פי מורגן, גולדמן סאקס קיבל הלוואה בסך 10 מיליארד דולר, אמריקן אקספרס קיבלה סיוע בסך 3.4 מיליארד דולר, בנק אוף ניו יורק מלון קיבל הלוואה בסך 3 מיליארד דולר וסטייט סטריט קיבל 2 מיליארד דולרים. במסגרת תוכנית tarp בסך 700 מיליארד דולר שאושרה באוקטובר 2008, הזרים הממשל 125 מיליארד דולר ישירות לבנקים הגדולים בארה"ב במטרה למנוע קריסה של המערכת הפיננסית.



מאז שפירסם הבנק הפדרלי את תוצאות מבחני העמידות שערך ל-19 הבנקים הגדולים ארה"ב והורה ל-10 מתוכם לגייס 75 מיליארד דולר, חשפו הבנקים תוכניות לגייס יותר מ-100 מיליארד דולר במטרה להחזיר את כספי הסיוע הממשלתיים שקיבלו. אם יקבלו הבנקים אישור להחזיר את כספי הסיוע, יתרום הדבר להרגעת חששותיהם של המשקיעים בנוגע להתערבות ממשלתית בניהולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully