וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדם קפיטל: בטווח המיידי תהיה תנודתיות בשוק המטבעות בכלל ובדולר בפרט

TheMarker

9.6.2009 / 10:03

לפי האנליסטים, הדולר עלול לחוות עוד ירידות ואף לרשום שפל חדש אל מול האירו; בטווח הקצר הדולר יתחזק מול האירו



האנליסטים בטנדם קפיטל צופים שבטווח המיידי תהיה תנודתיות בשוק המטבעות בכלל ובדולר בפרט. זאת, מכיוון שכמעט כל ידיעה כלכלית יכולה לקבל פרשנות חיובית או שלילית, בהתאם ל"מצב הרוח" בשווקים, ובכך להשפיע על המגמות בשוק המטבעות.



האנליסטים בטנדם קפיטל אומרים שהדולר עלול לחוות עוד ירידות לצד עליות, ואף לרשום שפל חדש השנה אל מול האירו. אולם, בטווח הקצר, של 3-1 חודשים, האנליסטים צופים שהדולר יתחזק מול האירו בשל הקשיים שחוותה כלכלת אירופה והעובדה שברמה הנוכחית הדולר נראה מוערך בחסר מול המטבע האירופי.



בטווח ארוך יותר, בטנדם קפיטל מעריכים שהמטבע האמריקאי צפוי להיות תחת לחץ, בגלל גודל הגירעון התקציבי של ממשלת ארה"ב.



הדולר חווה ירידה חזקה בתחילת השבוע הקודם. הגורמים לנפילתו היו החששות המתמשכים בנוגע למצב התקציב של ממשלת ארה"ב, ושיפור בתאבון לסיכון בקרב המשקיעים הגלובליים שנטשו את הנכסים הבטוחים הנקובים בדולר בחיפושם אחר תשואה. כמו לדוגמא, המטבעות של מדינות יצואניות הסחורות (למשל אוסטרליה).



באמצע השבוע שעבר הדולר אף נגע ברמה הנמוכה ביותר שלו מתחילת השנה אל מול האירו, וגם נחלש לרמה הנמוכה ביותר אל מול הדולר האוסטרלי מאז נפילת ליהמן ברדרס בספטמבר האחרון.



הדולר התחזק בסוף השבוע שחלף והחזיר את כל הפסדיו, לאחר שפורסם כי אובדן המשרות במגזר הלא חקלאי לחודש מאי בארה"ב היה נמוך מהתחזיות, נתון המאותת על התייצבות הכלכלה האמריקאית. נתונים כלכליים מעודדים תמכו באופטימיות בשווקים, והגבירו את התיאבון לסיכון של המשקיעים הגלובליים.



העובדה שההתפתחויות האלו דווקא תמכו בדולר האמריקאי, במקום לחזק את ירידתו אל מול המטבעות בעלי התשואה הגבוהה, עשויה להוות סימן לכך שייתכן שהמגמה השתנתה לטובת הדולר, והשוק יבצע שיקול מחדש לגבי התחזית הדובית שלו בהתייחס למטבע הירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully