וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מזל לסופרג'מבו: תאי איירווייס עלולה להיות חברת התעופה הראשונה לבטל הזמנת מטוסי A380

סוכנויות הידיעות

9.6.2009 / 10:22

איירבוס ספגה הפסדים רבים בעקבות עיכוב ייצור המטוס וכעת המשבר הכלכלי הביא לאיום ביטול ההזמנות



תאי איירווייס, חברת התעופה התאילנדית, עלולה להיות החברה הראשונה שתבטל את הזמנות מטוסי a380 סופרג'מבו של איירבוס - מטוס הנוסעים הגדול בעולם. "אנחנו צריכים לקבוע האם המטוס שווה השקעה כל כך גדולה", אמר נשיא החברה נרונגסאק סנגפונג לבלומברג. תאי איירווייס הזמינה שישה מטוסי a380 סופרג'מבו. באחרונה החלה החברה לערוך בחינה נוספת של הרכישה, בסופה היא עלולה לבטל את ההזמנה לגמרי.



מספר חברות תעופה כבר דחו את מסירת המטוסים, לאחר שהמשבר המיתון העולמי הביא לירידה בביקוש לטיסות. אמירטס איירליינס, הלקוחה הגדולה ביותר עד כה למטוסי a380, אמרה כי היא עלולה להצטרף לאייר פראנס klm וללופטהנזה ולדחות את מסירת המטוסים, וגם את התשלום עבורם.



איירבוס האטה את ייצור מטוסי a380 השנה, לאחר שחברות התעופה ברחבי העולם סירבו לרכוש את המטוסים בימים של האטה בשוק התעופה העולמי. החברה מתכננת להעביר 14 מטוסי a380 השנה, לעומת 18 מטוסים בשנת 2008. כיום יש לחברה 200 הזמנות למטוסי a380 מהן 15 נרשמו בחודש שעבר, לפי איירבוס.



מטוס איירבוס a380 סופרג'מבו הביא להפסדים רבים ליצרנית המטוסים ולחברה האם שלה, eads, בעקבות עיכובים בייצור אשר גרמו לגלישה מעבר לתקציב התוכנית. התקציב המקורי עמד על 12 מיליארד דולר, אך בסופו של דבר עלה לכ-18 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully