וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביוטכנולוגיה ביוספ גייסה כ-2.3 מיליון שקל

פז וייסמן

9.6.2009 / 12:17

מחצית מהסכום, 1.147 מיליון שקל, מקורו ממענק מדען ראשי ויתר הסכום מקורו ממשקיעים פרטיים



המדען הראשי אישר תוכנית מו"פ בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לחברת ביוספ, בוגרת חממת מיט"ג מקצרין, מקבוצת קפיטל פוינט. מחצית מהסכום, 1.147 מיליון שקל, מקורו ממענק מדען ראשי ויתר הסכום מקורו ממשקיעים פרטיים (אנג'לים) אשר השקיעו בחברה.



ביוספ, שפועלת בצפת, הוקמה במסגרת החממה בשיתוף קרן המחקרים של בית החולים זיו בצפת ועד היום הושקעו בה כ-1.7 מיליון דולר. החברה מפתחת מכשור מעבדתי להפרדת תאים שמיועד לבדיקות טרום לידה ולהשתלת תאי גזע בחולי סרטן.



ביוספ עוסקת בפיתוח שיטה ומכשיר חדש להפרדה והעשרה של תאים בשיטה מגנטית, שיטה שמאפשרת קבלת תאים נקיים ומופרדים ומשמשת כפלטפורמה למגוון אפליקציות. שתי האפליקציות הראשונות של החברה הן בתחומי בדיקות טרום לידה והשתלת תאי גזע לחולי סרטן.



המכשור של החברה מאפשר בידוד תאי דם מגורענים של העובר בשלבי הריון ראשונים על ידי בדיקת הדם הפריפרי (היקפי) של האם וקבלת מידע מוקדם על מחלות אפשריות של העובר וזאת תוך בדיקת דם פשוטה שאינה מסכנת את האם או את העובר. כמו כן מאפשרת הטכנולוגיה של החברה בידוד תאי אב מדם פריפרי למטרות השתלה וחיזוק המערכת החיסונית בחולי סרטן העוברים טיפולים כימותרפיים.



ביוספ מנוהלת על ידי חנוך מרקשייד ומעסיקה 8 עובדים במרכז הפיתוח בבית החולים זיו בצפת. בוועדה המייעצת של החברה מכהנים שני מומחים עולמיים בתחום - פרופ' איתן פיבך מהדסה עין כרם ופרופ' אליעזר שלו מבית החולים העמק וסגן דיקאן הפקולטה ללימודי רפואה בטכניון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully