וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: באפיק הממשלתי השקלי מומלץ לשמור על מרכיב נזילות גבוה, בציפייה לעליית תשואות והשתטחות העקום

TheMarker

9.6.2009 / 13:24

לפי האנליסטים באי.בי.אי, באפיק הצמוד מומלץ מח"מ 8-6 שנים, בשילוב של צמודים קצרים; באפיק הקונצרני מומלץ להקטין פוזיציה באג"ח המדורגות גבוה



באפיק הממשלתי השקלי, האנליסטים באי.בי.אי ממליצים לשמור על מרכיב נזילות גבוה, בציפייה לעליית תשואות והשתטחות העקום. באפיק הצמוד, האנליסטים ממשיכים להמליץ על מח"מ 8-6 שנים, בשילוב של צמודים קצרים כדוגמת 610 המהווים הגנה מפני האינפלציה בתקופה הקרובה.



באפיק הקונצרני, הכלכלנים ממליצים על הקטנת פוזיציה באג"ח המדורגות גבוה, וסלקטיביות גדולה באג"ח שנסחרות בדירוג a ומטה. לטענת האנליסטים, חודש יוני יהיה מעניין במיוחד בתחום האג"ח הקונצרניות, מכיוון שאיגרות רבות מגיעות לפדיון מלא או חלקי. הכלכלנים מעריכים שהשוק הקונצרני הפך להיות פחות אטרקטיבי להשקעה.



באפיק הממשלתי השקלי נרשם תיקון קל וירידת תשואות לכל אורכו של העקום. באי.בי.אי אומרים כי ניתן לייחס את ירידת התשואות לתיקון בלבד בשוק הממשלתי, ולא לשינוי מגמה. המגמה הראשית עדיין מוכתבת מהשווקים שמעבר לים, שם ראינו שבוע סוער במיוחד שהגיע לשיאו עם עליית התשואות באג"ח האמריקאית ל-10 שנים, עד לרמה של 3.83% בסוף השבוע.



"מעניין לראות כי בשוק האמריקאי ראינו השתטחות העקום, בעיקר דרך עליית תשואות חדה בחלק הקצר-בינוני של העקום, מגמה שאנו מצפים לראות בשוק המקומי", טוענים האנליסטים. "להערכתנו, הסיכון לעליית בתשואות הארוכות לרמת ה-6% אינו זניח, וממליצים לשבת על תחליפי מזומן או במזומן עצמו ולחכות לעליית התשואות", אומרים באי.בי.אי. האנליסטים צופים שנגיד בנק ישראל יחל בעליות ריבית, לקראת הרבעון הרביעי של השנה.



מהו העיתוי הנכון לחזור ולהצטייד באג"ח ממשלתי שקלי ארוך, כהשקעה לטווח ארוך (לא בהכרח לפדיון)? אם נבחן את התשואות ההיסטוריות של אג"ח ממשלתי שקלי ל-10 שנים, נראה שב-4.5 השנים האחרונות היו מספר אפיזודות בהן התשואה עלתה מעל 6%. עם זאת, עליית תשואות מעבר לרמה של 6.5% הייתה נדירה ביותר.



"להערכתנו, עליית התשואות הארוכות לאחרונה מבטאת יותר מהכל את החשש מפני עליית הריבית. עליית התשואות עלולה להימשך בטווח קצר, שכן אנו צופים עלייה בהסתברות שהשוק ייתן לעליית ריבית, כמו גם עלייה בתחזיות השוק לריבית העתידית בעוד שנה או בטווחים מרוחקים יותר", אומרים באי.בי.אי.



אם בנק ישראל יתחיל להעלות את הריבית המוניטרית עוד השנה, כפי שהאנליסטים באי.בי.אי מעריכים, צפויה מגמה של התיישרות העקום. כלומר, עליית תשואות משמעותית יותר בטווח הקצר, כפי שקרה בארה"ב בסוף השבוע האחרון.



לטענת האנליסטים, בשלב מאוחר יותר תיתכן גם ירידה בריבית הארוכה, על רקע ירידה בפרמיית האינפלציה שהשוק דורש כיום על השקעה בממשלתי השקלי הארוך. זאת כמובן בתנאי הכרחי, שהבנק יחל להעלות את הריבית במשק ויעביר בכך איתות, שההתמודדות עם סיכוני האינפלציה החלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully