וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלידר שוקי הון ממשיכים להמליץ על החברה לישראל ב"קנייה", עם מחיר יעד של 3,809 שקל

TheMarker

9.6.2009 / 14:30

לפי האנליסטים, מודל ה-NAV מגלם אפסייד של כ-71%, לעומת שווי השוק הנוכחי של החברה לישראל



בלידר שוקי הון ממשיכים להמליץ על מניית ב"קנייה", עם מחיר יעד של 3,809 שקל. האנליסטים אומרים כי מודל ה-nav מגלם אפסייד של כ-71%, לעומת שווי השוק הנוכחי של החברה לישראל. זאת, לפי שווי משוער של 500 מיליון דולר לצים, השווי לפיו בוצעה הנפקת הזכויות בקיץ בשנה שעברה.



"אם ניקח את צים לפי תרחיש קיצון של שווי אפס, הרי שגם אז מדובר בפרמיה של כ-59% לעומת מחיר המניה הנוכחי של החברה לישראל", אומר יואב בורגן, אנליסט בלידר שוקי הון.



אמש דיווחה חברת maersk הדנית, שהיא החברה הגדולה בעולם בתחום ההובלה הימית במכולות, כי היא מעלה תעריפים בקווי הסחר שלה מהמזרח הרחוק לאירופה, ומאירופה למזרח התיכון ולדרום אסיה. ההעלאה היא בסדר גודל של כ-300 דולר ל-teu (יחידת מדידה אקוויוולנטית למכולה באורך 20 רגל), החל מה-1 ביולי.



הקו אסיה-אירופה היווה את אזור הסחר השני בגודלו מבחינת פעילותה של צים בשנת 2008, לאחר אזור הסחר הטרנס-פסיפי. העלאת התעריפים מצטרפת להתבטאויות של מנכ"ל maersk במהלך סוף השבוע שעבר, בדבר התייצבות בביקושים ושיפור קל ברווחים מקווי הסחר העיקריים לעומת הרבעון הראשון.



בלידר שוקי הון אומרים כי לאחר ההתרסקות בתעריפי ההובלה הימית, על רקע מהשבר הכלכלי העולמי, במהלך החודשים האחרונים אנו רואים התייצבות בתעריפי ההובלה במספר קווי סחר ימיים, עם העלאות מחיר מסוימות בסדרי גודל של עשרות ומאות דולרים. כלומר, בהחלט ייתכן שאנו קרובים, או שכבר ראינו את התחתית, בענף ההובלה הימית במכולות במהלך הרבעון הראשון.



לאחרונה דיווחה maersk על נפילה של כ-24% בתעריפי ההובלה ברבעון הראשון של 2009, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועל קיטון של 14% בכמויות המובלות. נזכיר כי צים דיווחה על הפסד נקי של 119 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009, על רקע צניחה של כ-33% בכמויות המובלות שלה במהלך הרבעון.



יחד עם זאת, האנליסטים מדגישים כי על רקע הבעיה הקשה של עודף היצע בתחום ההובלה במכולות, קשה לצפות להתאוששות משמעותית וברת קיימא בשוק זה במהלך 2010-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully