וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות זהירה בוול סטריט: עליות של 0.2% בחוזים העתידיים

יעל פולק

9.6.2009 / 14:52

מגזר הבנקאות מוסיף לעורר חשש המשקיעים; קרייזלר תסחר על רקע דחיית העסקה עם פיאט



המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח הערב במגמה חיובית. בשעה זו מורים החוזים העתידיים על עליות של עד 0.2% בפתיחה, למרות הלך הרוח השלילי שאופף בימים האחרונים את הסקטור הבנקאי.



אתמול הסתיים המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת: דאו ג’ונס עלה ב-0.02% ל-8765 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.4% ל-1842 נקודות ו-s&p 500 איבד 0.1% ל-939 נקודות.



בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.027% ל-3.889%, התשואה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2008.



הערב צפוי להתפרסם נתון המלאים של המגזר הסיטונאי, הצפי לאפריל הוא ירידה של 1.1% לאחר ירידה של 1.6% במארס.



על הרגולטורים בארה"ב לחזור ולערוך מבחני עמידות לבנקים בארה"ב אם שיעור האבטלה ימשיך לעלות מעבר לרמות שהעריכו הרגולטורים בסבב הקודם של מבחני העמידות – כך העריך הפאנל המפקח על חילוץ מגזר הפיננסים מטעם הקונגרס האמריקאי. בנוסף המליץ הפאנל לבנקים לעבור מבחני עמידות באופן תקופתי, כל עוד הם ממשיכים להחזיק בנכסים רעילים בכמויות משמעותיות.



משרד האוצר האמריקאי והבנק הפדרלי יאפשרו ל-10 מהבנקים הגדולים בארה"ב, בהם ג'יי.פי מורגן צ'ייס, להחזיר את כספי הסיוע הממשלתיים שקיבלו בשנה שעברה. בין הבנקים שיורשו להחזיק את כספי הסיוע שקיבלו יהיו גולדמן סאקס, ג'יי.פי מורגן צ'ייס, אמריקן אקספרס וסטייט סטריט. זאת, לאחר שעברו את מבחני העמידות שערך הממשל לבנקים בארה"ב והוכיחו כי הם יכולים לגייס הון באופן עצמאי, מבלי להיות תלויים בסיוע ממשלתי.



לאחר חודשים בודדים בלבד של מחירים נוחים בתחנות הדלק ברחבי ארה"ב, הדלק הזול הולך ונעלם, ויחד איתו הוא עלול לקחת את התקוות להתאוששות כלכלית בארה"ב. מחירי הדלק בארה"ב עלו 41 ימים ברציפות ל-2.62 דולרים לגלון בממוצע (כ-70 סנט לליטר). בסוף שנת 2008 עמד מחיר הדלק הממוצע בארה"ב על 1.62 דולר לגלון.







בית המשפט העליון בארה"ב החליט אתמול לדחות לפי שעה את מכירת נכסיה של יצרנית הרכב קרייזלר לקבוצת משקיעים בהובלת פיאט האיטלקית, בעקבות עתירה שהגישו שלוש קרנות פנסיה, שטענו כי היא נותנת עדיפות לנושיה הלא מבוטחים של קרייזלר, כמו ה-uaw, על פני הנושים המבוטחים.



עוד במגזר הרכב: שלוש חברות הגישו הצעה לרכישת חטיבת המכוניות השוודית סאאב, שנמצאת בימים אלה בבעלותה של ג'נרל מוטורס (gm) פושטת הרגל.בין החברות שהגישו הצעת רכש עבור סאאב נמצאת קבוצת רנקו, בבעלותו של המיליארדר האמריקאני איירה רנרט, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו.



קרן ההשקעות satellite kcps מבקשת להפוך לבעלת עניין בגילת לוויינים. הקרן, שעד כה לא החזיקה במניות החברה, פירסמה הצעת רכש לכ-2 מיליון מניות במחיר של 3.65 דולרים למניה. מחירה של מניית החברה עמד בתום המסחר ביום שישי, על 3.66 דולר, מחיר הגבוה ממחיר הצעת הרכש של הקרן. כך שלא מן הנמנע שהקרן תעלה את המחיר המוצע בכדי למשוך את מחזיקי המניות של החברה למכור לה את מניותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully