וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכז הבינתחומי במקום הראשון בשביעות רצון הסטודנטים

עידו סולומון

9.6.2009 / 15:32

כך עולה מנתוני הלמ"ס; האוניברסיטאות הצליחו להתברג רק לעשרייה השניה



המרכז הבינתחומי בהרצליה הוא לא רק מוסד הלימודים הרווחי ביותר עבור בוגריו, אלא גם זה שמדורג במקום הראשון במדד שביעות הרצון של הסטודנטים, כך עולה מנתוני הלמ"ס.



במקום השני דורגה המכללה האקדמית הדסה ירושלים, ובמקום השלישי מכללת נתניה. בהמשך העשירייה הראשונה: המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, המכללה האקדמית ספיר, הקריה האקדמית קרית אונו, המרכז האדמי רופין, האקדמית תל אביב יפו המכללה האקדמית תל חי, ומכללת עמק יזרעאל.



מהסקר עולה בברור כי שביעות הרצון הכללית מההוראה ומסביבת ההוראה גבוהה יותר בקרב בוגרי המכללות מאשר בקרב בוגרי האוניברסיטאות. כ-90% מקרב בוגרי המכללות היו שבעי רצון, לעומת כ-78% בלבד בקרב בוגרי האוניברסיטאות בשנים אלו.



הטכניון ממוקם במקום ה-11 במדד שביעות הרצון, אבל שאר האוניברסיטאות הצליחו להתברג רק לעשירייה השניה. במקום ה-20 אוניברסיטת בן גוריון, ואחריה האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת תל אביב במקום ה-26. סוגרת את הרשימה במקום ה-28 אוניברסיטת בן אילן.



עוד עולה כי שביעות הרצון גבוהה במעט בקרב בוגרי אוניברסיטאות במדעי הרוח והחברה לעומת אלו שלמדו מדעים והנדסה. גם בקרב בוגרי מכללות אקדמיות מתוקצבות שביעות הרצון הכללית גבוהה במעט בקרב בוגרים שלמדו מדעי הרוח והחברה לעומת אלו שלמדו מדעים והנדסה ואילו במכללות אקדמיות חוץ-תקציביות לא נמצא הבדל מובהק.



בהשוואה לדו"ח הקודם שפירסמה הלמ"ס עולה כי באוניברסיטאות לא חל שינוי משמעותי בשביעות הרצון; לעומת זאת, במכללות מתוקצבות חלה עלייה בשביעות הרצון של הבוגרים בתחום מדעי הרוח והחברה ובמקביל חלה ירידה בשביעות הרצון של בוגרי מדעים והנדסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully