וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: אם העלאת הריבית בארה"ב אכן תידחה - עשוי להיות תיקון כלפי מעלה באג"ח הממשלתיות

TheMarker

9.6.2009 / 15:30

להערכת האנליסטים, כל עוד החשש לאינפלציה בארה"ב יהיה נמוך, סביר שהעלאת הריבית במדינה תדחה



בכלל פיננסים אומרים כי למרות שכולם מאמינים שתהיה העלאת ריבית בארה"ב, מועד ההעלאה הוא קריטי ביותר לתמחור ניירות ערך ולהערכות הצמיחה הכלכלית. לפי האנליסטים, אם ההעלאה אכן תידחה, עשוי להיות תיקון כלפי מעלה במחירי האג"ח הממשלתיות למרות חוסר האטרקטיביות שלהן בטווח הארוך, בשל החובות הכבדים של הממשל ועליית אטרקטיביות האלטרנטיבות.



להערכת האנליסטים בכלל פיננסים, כל עוד החשש לאינפלציה בארה"ב יהיה נמוך, בעיקר על רקע ירידת מחירי הבתים בארה"ב ושיעורי האבטלה הגבוהים, סביר שהעלאת הריבית במדינה תדחה. עם זאת, נתוני קיצוץ מספר המשרות שפורסמו בשבוע שעבר והצביעו על התמתנות, ועליית מחירי הסחורות בעולם, היו בין הגורמים המרכזיים לעליית הציפיות להעלאת ריבית.



השבוע ימשיכו להתפרסם נתוני מאקרו, הן על מספר דורשי העבודה והן על השינוי ברמות המלאים, שישפכו אור נוסף על כיוון הלחצים האינפלציוניים.



מסקר של פירמות הסוחרות באופן ישיר מול הפד באג"ח ממשלתיות אמריקאיות עולה, כי 15 מתוך 16 מהן מאמינות שהפד לא יעלה את הריבית מעל 0.25% לפחות עד לסוף השנה, ובסבירות גבוהה לא עד לפני המחצית השנייה של 2010. זאת, בניגוד למגולם בחוזים העתידיים כי כבר בחודש נובמבר הקרוב יש סיכוי של 58% להעלאת ריבית. כך, שהסקר מצביע שהספקולציות להעלאת הריבית שגויות.



בינתיים הצפי להעלאת ריבית מעלה דה פאקטו את הריבית ללווים בריבית הליבור, הריבית הבין-בנקאית עלתה בשיעור החד ביותר מזה כמעט 3 חודשים והגיעה ל-0.65%. נזכיר כי ההלוואות הבין-בנקאיות התכווצו באופן משמעותי מאז תחילת המשבר, ונעצרו כמעט לחלוטין עם נפילת ליהמן ברדרס. זאת, לאחר שלבנקים נרשמו מחיקות שהצטברו עד כה ל-1.47 טריליון דולר.



אך מאז חזרה הליבור לרדת. מרווח ה-ted spread, המודד את מצוקת הנזילות בבנקים דרך גובה המרווח בין ריבית הליבור לריבית אג"ח ל-3 חודשים, חזר להתרחב לראשונה מזה 5 ימים, ומעיד על החמרת הנזילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully