וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 50% בהיקף הפרויקטים בתחום מדעי החיים שאושרו בידי המדען הראשי

פז וייסמן

9.6.2009 / 16:01

מתוך פרויקטים בהיקף של 480 מיליון שקל של התוכניות שאושרו, 202 מיליון שקל הם מענקים של המדען הראשי



תעשיית מדעי החיים זכתה השנה לתמיכה רבה יותר בהשוואה לנתוני השנה העברה. מתוך נתונים של המדען הראשי נמצא כי ישנה עלייה של 50% בהיקף הכספי של הפרויקטים שאושרו מתחילת השנה.



מתחילת השנה נדונו בוועדת המחקר כ-140 פרויקטים בתחום מדעי החיים, שהוגשו על ידי 87 חברות. מתוך פרויקטים בהיקף של 480 מיליון שקל של התוכניות שאושרו, 202 מיליון שקל הם מענקים של המדען הראשי. נתונים אלו מצביעים על עליה של 50% בהתייחס לפעילות ולמענקים שניתנו בתקופה מקבילה בשנת 2008, כאשר עיקר הגידול בא לידי ביטוי בתחומי הביוטכנולוגיה והמכשור הרפואי.

כאשר בוחנים לעומק את הקצאת הכספים לפי התחומים השונים נמצא כי תחום הביוטכנולוגיה נתמך בתקציב של 235.8 מיליון שקל; תחום הציוד הרפואי נתמך בהיקף של 155.7 מיליון שקל; ותחום התרופות נתמך בתקציב פעילות של 88.5 מיליון שקל.



יתכן וב-2009, שיעור התמיכה בחברות בתחום מדעי החיים יעלה במקצת בהשוואה לשנים קודמות, שכן כאשר בוחנים את הנתונים השנתיים, שיעור התמיכה בשנים האחרונות בתחום מדעי החיים היה כ-25% בשנת 2008, ו-30% בשנת 2007.



"הגדלת מענקי המדען הראשי בכ-50% חשובה על אחת כמה וכמה בתקופה קשה זו. קהילת הון הסיכון העולמית בכלל, ובישראל בפרט, נאלצה להוריד את רמת ההשקעות בחברות חדשות על מנת לשמור כספים עבור חברות הפרוטפוליו שלהן. מסיבה זו, השקעות הון סיכון בתחום מדעי החיים הופחתו משמעותית בתקופה הנ"ל. זאת, כאשר הן לא יודעות מתי הן יוכלו לגייס קרנות חדשות", אומרת רותי אלון, שותפה בקרן ההון סיכון פיטנגו, ויו"ר איגוד מדעי החיים הישראלי (ilsi- israel life science industry).



אלון מוסיפה: "המענקים שסופקו על ידי המדען הראשי הם חיוניים לחברות ההזנק הישראליות, ובעיקר לחברות בתחום מדעי החיים - בהן מספר המשקיעים הינו נמוך מלכתחילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully