וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ת"א חזרה לעלות

טל לוי

9.6.2009 / 17:05

לאחר הירידות של אתמול שוב ירוק באחד העם: ת"א 25 הוסיף 1.6%, מדד הבנקים עלה ב-3.1%, מדד הנדל"ן עלה ב-2.3%

אחרי ירידות השערים של אתמול, חזרה הבורסה בתל אביב לעליות שערים: מדד תל אביב 25 עלה ב-1.6% וננעל ברמה של 896 נקודות, ומדד תל אביב 100 טיפס ב-1.8% וננעל ברמה של 825.6 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.45 מיליארד שקל. סמוך לתום המסחר בתל אביב נפתח המסחר בוול סטריט בעליות של עד 0.3%.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.027% ל-3.889% - התשואה הגבוהה ביותר מאז חודש נובמבר 2008. הירידה עשויה להתגלגל גם לשוק האג"ח הישראלי, בו נרשמו בימים האחרונים ירידות שערים במחירי איגרות החוב הממשלתיות. מאז השיא של תחילת חודש אפריל, איבדו איגרות החוב השקליות לטווחים הארוכים כ-10%. היום רשמו האיגרות הממשלתיות בטווחים הארוכים ירידות קלות. יתרות השורט על איגרות החוב הממשלתיות הצמודות לטווחים הבינוניים הולכות וגדלות בחודשים האחרונים. שורט הוא פעולה המהמרת על ירידה בערכו של ני"ע.

ובינתיים ממשיכים לצוץ סימנים להתמתנות המשבר הכלכלי העולמי: בבנק ישראל כתבו אתמול כי "הנתונים לגבי הצמיחה מצביעים על האטה בקצב היחלשות הכלכלה העולמית ועל שיפור בשווקים הפיננסיים הגלובליים. עם זאת, הסביבה הכלכלית עדיין חלשה והנתונים הכלכליים הבסיסיים מצביעים על מיתון עמוק תוך ירידה חדה בסחר העולמי". בבנק מעריכים כי המשבר נכנס לשלב בו הפניקה שלאחר קריסת בית ההשקעות ליהמן ברדרס דועכת, והחששות מפני קריסה במערכת הפיננסית מפנים את מקומם להערכות לגבי מועד היציאה מהמיתון.

אתמול הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי השכר הממוצע במשק עמד ברבעון הראשון של 2009 על 8,160 שקל - עלייה של 0.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בז"ן נסחרה גם היום בעליות שערים לאחר שהודיעה כי עלות הקמת הפצחן המימני תעמוד על 500 מיליון דולר, לעומת הערכות לעלות של 670 מיליו דולר בעבר. בבז"ן מעריכים את ערכו הנוכחי של הפרויקט בכמיליארד דולר ואת ה-EBITDA השנתי הצפוי מהפרויקט בכ-150-200 מיליון דולר. פצחן מימני מסייע "לפצח" - כלומר להפריד בין החומרים המרכיבים את הנפט הגולמי. בכלל פיננסים העלו את מחיר היעד למניית בז"ן ל-2.1 שקלים (כ-50% מעל למחיר המניה אתמול) ובהראל פיננסים העניקו מחיר יעד של 1.7 שקלים. בשני בתי ההשקעות העניקו המלצת "תשואת יתר" למניה. היום ממשיכה המניה לטפס ומשלימה זינוק של 13% ביומיים.

מדד הנדל"ן עלה ב-2.3% בהובלת אפריקה ישראל התנודתית שטיפסה היום. מדד הבנקים זינק ב-3.1% לאחר שבשבוע האחרון איבד 2%. הפועלים ולאומי הוסיפו שיעורים דומים לאלה של המדד. עליות נרשמו גם במגזר מניות הכימיה כמו טבע, מכתשים אגן וכימיקלים לישראל.

משרד התקשורת בוחן אימוץ של הנחיה אירופית חדשה לגבי דמי קישוריות סלולריים (תשלום שמשלם הלקוח בהתקשרות מרשת תקשורת אחת לשנייה). המשמעות של אימוץ ההנחיה תהיה הוזלה ניכרת בעלות של דקת שיחה לצרכן הישראלי, הן בשימוש בטלפון נייח והן בסלולרי. חברות התקשורת בזק, פרטנר וסלקום נסחרו בירידות שערים קלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully