וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזריאלי: המגדל המרובע סולד אאוט

רז סמולסקי

9.6.2009 / 18:12

המשרדים הושכרו תמורת דמי שכירות ממוצעים של כ-100 ש' למ"ר. את העסקה הגדולה ביותר חתמה חברת יבמ, ששכרה שלוש קומות

הסתיים שיווק המגדל המרובע של עזריאלי בתל אביב. לדברי ארנון תורן, מנכ"ל מרכז עזריאלי וסגן נשיא לשיווק, המשרדים הושכרו תמורת דמי שכירות ממוצעים של כ-100 שקל בממוצע למ"ר, כאשר בקצה העליון (קומות 25-42) הושכרו משרדים תמורת כ-120 שקל למ"ר.

את העסקה הגדולה ביותר חתמה חברת יבמ, ששכרה שלוש קומות. השוכרים האחרונים שנכנסו למגדל הם משרד עורכי הדין אלרום (620 מ"ר) וחברת אינפוסטרו (420 מ"ר), העוסקת בכריית יהלומים וחקלאות באפריקה. העלות החודשית של חנייה במגדל היא כ–800 שקל.

במגדל המרובע שני חלקים: בקומות 25–42 יש משרדים; ובקומות 11–24 פועל מלון קראון פלאזה של אפריקה ישראל, שאת שטחו שכרה החברה ל–25 שנה. כחלק מהסכם השכירות מקבלת קבוצת עזריאלי אחוז מהכנסות המלון.

הקמת המגדל התעכבה במשך כמה שנים, עקב חילוקי דעות בין בעליו - קבוצת עזריאלי שבבעלות איש העסקים דוד עזריאלי - לבין עיריית תל אביב אודות היטלי ההשבחה שהקבוצה היתה אמורה לשלם. השיווק של המגדל החל במאי 2007, בשיא הגאות בשוק המשרדים, והסתיים בעיתוי כמעט מושלם, ממש עם הכניסה למשבר הכלכלי. את ההצלחה אפשר לייחס לשיווק נכון, אבל אין ספק שגם המזל שיחק כאן תפקיד מרכזי.

העיתוי המוצלח של שיווק המגדל איפשר השכרה של שטחים גדולים למעט שוכרים, דבר שלדברי תורן לא קרה בשני המגדלים הראשונים, ששווקו לפני כתשע שנים בתקופה פחות טובה. "זה הופך את הבניין ליותר יוקרתי ומונע בזבוז אדיר של שטחים".

תורן טוען שהמשבר הכלכלי הורגש באופן מינורי במגדלים. "לא היו חברות שהתמוטטו, אך היו חברות שנוצרו להן עודפי שטחים - עקב צמצומים או שמראש הן שכרו שטחים גדולים מתוך ציפייה לגידול. התוצאה היא השכרות משנה. אנחנו מודעים לעניין וגם עזרנו לחלק מהחברות למצוא שוכרים".

בשנים האחרונות נפוצו שמועות שבזק, השוכרת כ–22 אלף מ"ר במגדל המשולש, מחפשת משרדים חדשים. תורן מאשר את הדברים: "נכון שהם מחפשים אופציות אחרות, אבל צריך לשאול אותם עד כמה החיפושים רציניים. אני יודע איפה אנחנו עומדים עם בזק. ב–2011 יש להם אופציה להאריך את השכירות עד 2013, ולמיטב הכרתי הם מתכוונים לממש אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully