וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייזמן משפר הצעתו לבעלי האג"ח: יפקיד חלק מהתשלום לנאמן, לא יחלק דיווידנד ויימנע מהכנסת שותפים

יורם גביזון

9.6.2009 / 21:18

יתרת חובותיה של אסים לבעלי האג"ח היא 122 מיליון שקל הכולים תשלום קרן וריבית



בפעם השנייה בתוך חודשיים נאלצת חברת אסים, שבשליטת עדי קייזמן, לשפר את הצעת ההסדר של חובה לבעלי איגרות החוב מסדרה א' של החברה. יתרת קרן איגרות החוב היא 100 מיליון שקל ותשלומי הריבית עליה מסתכמים ב-22 מיליון שקל.



אסים הגישה אתמול הצעה משופרת, לאחר שמשכה שלשום הצעת הסדר קודמת שלא ריצתה את בעלי איגרות החוב. ההצעה תובא לאישור בעלי איגרות החוב מסדרה א' ב-17 ביוני.



אסים, שעוסקת בפיתוח נדל"ן במזרח אירופה, מציעה לבעלי איגרות החוב לדחות את התשלום של 80% מקרן איגרות החוב שמיועדת לתשלום ב-31 במאי 2009, וכן את מלוא הקרן שמיועדת לתשלום בסוף מאי 2010, ולפרוס אותם על פני יתרת תשלומי הקרן ­כך שיתרת הקרן תשולם בחמישה תשלומים שנתיים שווים, במקום שבעת התשלומים המקוריים בכל 31 במאי החל ב-2011 ועד ל-2015.



אסים תשלם ריבית שנתית של 13% במקום 7.5% על יתרת תשלומי הקרן הנדחים. השיפור בהצעה ביחס להצעה שלא קיבלה את ברכת המשקיעים שלשום הוא בבטחונות שאסים וקייזמן אישית נותנים לבעלי איגרות החוב מסדרה א'.



אסים תפקיד מראש בידי נאמן את תשלום הריבית בשיעור 4.475%, שמיועד לתשלום בסוף נובמבר 2009. בנוסף, אסים לא תוכל לחלק דיווידנד אם הונה העצמי יירד מ-25 מיליון שקל, אלא אם תקבל את אישורה המפורש של אסיפת בעלי אג"ח א' ברוב רגיל.



אסים תידרש להסכמתם המפורשת של בעלי איגרות החוב לבנייה על קרקעות של החברה ברומניה, בעוד בהצעה הקודמת נאסר עליה לבנות אם בעלי איגרות החוב יתנגדו לבנייה. בהחלטה מיוחדת אסים תתחייב גם שלא למכור אחד מנכסיה ברומניה בשווי הנמוך מ-70% מערכו המאזני בסוף מארס 2009, אלא אם בעלי איגרות החוב מסדרה א' יאשרו זאת בהחלטה רגילה, וגם כשתמכור אחד מהנכסים תתחייב להעביר 50% מתמורת המכירה לנאמן על אג"ח א'.



אסים תורשה להכניס שותף לאחת מחברות הפרויקט ברומניה ללא קבלת אישור אסיפת בעלי איגרות החוב מסדרה א', ובלבד ששווי הנכס בתהליך הכנסת השותף יהיה 70% או יותר מערכו המאזני נכון לסוף מארס 2009.



קייזמן ואסים הסירו מההצעה המשופרת את הסעיפים שהציתו את חמתם של המוסדיים, ולפיהם יותר לה לשחרר מהבטחונות נכסים אם היחס בין שוויים המאזני של נכסיה לבין ההתחייבות לבעלי אג"ח א' יהיהיותר מ‑1.5. אסים תתחייב גם לשעבד לנאמן של בעלי איגרות החוב מסדרה א' את איגרות החוב מסדרה ב' שבידי חברות הקבוצה ולא תורשה למכור אותן לצד שלישי.



קייזמן, שהוא בעל השליטה באסים באמצעות אחזקתו בחברת איי.די.או, התחייב שלא למכור את השליטה באסים, עד שתיפרע לפחות 50% מיתרת איגרות החוב מסדרה א', שאינה מוחזקת בידי חברות הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully