וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פימקו: "התחזית הכלכלית עבור מרבית העולם נראית רע; יחלוף עוד זמן לפני שיתחילו העלאות ריבית"

סוכנויות הידיעות

9.6.2009 / 21:33

קרן האג"ח הגדולה בעולם: צפויה צמיחה גלובלית נמוכה ב-3 עד 5 השנים הבאות, בעיקר בכלכלות המפותחות



פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, העריכה כי "התחזית הכלכלית עבור מרבית העולם נראית רע", וכי בנקים מרכזיים ברחבי תבל צפויים להימנע בינתיים מהעלאת הריביות. "יחלוף עוד זמן מה בטרם יהיו העלאות ריבית", כתב מנהל הסניף הלונדוני של החברה, אנדרו בולס, במאמר שפורסם באתר האינטרנט של קרן פימקו, שבראשה עומד ביל גרוס.



סימני התאוששות בכלכלות ברחבי העולם מצביעים על התמתנות בקצב ההאטה, אך לא על התאוששות, כתב בולס. לדבריו, התחזית לשלוש עד חמש השנים הבאות היא לצמיחה גלובלית נמוכה יותר, ובמיוחד בכלכלות מפותחות.



בשבוע החולף, צפו המשקיעים בארה"ב - לראשונה זה חודשים - כי הבנק הפדרלי עשוי להעלות את הריבית בארה"ב עד סוף השנה, על רקע דעיכת המיתון. החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (fed funds futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 62% לכך שהבנק הפדרלי יחליט להעלות את הריבית בארה"ב מהטווח הנוכחי של 0%-0.25%. לפני שבוע, העניקו החוזים הסתברות של 26% להעלאת ריבית.



הכלכלן האמריקאי חתן פרס נובל לכלכלה, פול קרוגמן, העריך אתמול כי כלכלת ארה"ב צפויה לצאת מהמיתון עד חודש ספטמבר. "לא אהיה מופתע אם המיתון בארה"ב יסתיים באופן רשמי, במבט לאחור, מתי שהוא במהלך הקיץ", אמר קרוגמן בנאום בלונדון סקול אוף אקונומיקס. "נראה כי נרשמת האטה בהחרפת המצב. יש סיבה להניח כי אנחנו מתייצבים", הוסיף קרוגמן, המשמש כפרופסור באוניברסיטת פרינסטון ובעל טור בעיתון "ניו יורק טיימס".



בשבוע שעבר, העריך ראש הלשכה למחקר כלכלי בארה"ב (nber), הנחשבת לפוסקת העליונה בנושאי מיתון בארה"ב, כי למרות סימני ההתייצבות של כלכלת ארה"ב מהמיתון אליו נכנסה הכלכלה הגדולה בעולם בדצמבר 2007, עדיין הרבה יותר מדי מוקדם להכריז על סיום המיתון.



"הערכות התוצר המקומי הגולמי על בסיס חודשי, הגיעו לתחתית מוקדם יותר השנה, אבל עדיין הרבה יותר מדי מוקדם מכדי לקבוע האם מדובר באמת בתחתית, או רק בהפוגה בדרך לירידה מתמשכת יותר", אמר ביום שישי ראש nber, רוברט הול. "המתנו זמן רב בטרם הכרזנו על התחתית בשנת 2001 בשל סימנים מנוגדים ממדדים שונים, וקרוב לוודאי שנצטרך להמתין זמן רב גם במחזור הזה", הוסיף הול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully