וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נסגר מעל 70 דולר לחבית לראשונה זה 7 חודשים

נמרוד הלפרן

9.6.2009 / 22:48

נבלמה עלייה רצופה של 41 ימים במחיר הבנזין בתחנות הדלק בארה"ב



מחיר הנפט הגולמי עלה לראשונה זה שלושה ימים, ונסגר מעל ל-70 דולר לחבית - המחיר הגבוה זה שבעה חודשים. העלייה במחיר חלה בעקבות תחזיתו של משרד האנרגיה בארה"ב לעלייה בביקוש לנפט, ועל רקע היחלשות הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם, אשר הגדילה את תיאבון המשקיעים לאנרגיה בתור השקעה חלופית. בה בעת, מחיר הבנזין בתחנות הדלק בארה"ב לא עלה ביממה האחרונה - לראשונה זה 42 ימים.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביולי נסגרו במחיר של 70.01 דולר לחבית, עלייה 2.8% או 1.92 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק, והשלימו בכך זינוק של 57% מתחילת השנה. הפעם האחרונה בה נסגר מחיר הנפט הגולמי מעל לרמה של 70 דולר לחבית היתה ב-4 בנובמבר.



משרד האנרגיה בארה"ב העלה היום את תחזית הביקוש העולמי לנפט גולמי לשנה הנוכחית ב-10,000 חביות ביום, לעומת תחזיתו בחודש שעבר. העלאת התחזית היתה הראשונה מאז ספטמבר. כמו כן, העלה המשרד את תחזית המחיר הממוצע ל-2009 ל-58.7 דולר לחבית, לעומת תחזיתו מחודש שעבר למחיר של 52 דולר לחבית.



המחיר הממוצע של בנזין בתחנות דלק בארה"ב נותר היום ללא שינוי לעומת אתמול ברמה של 2.618 דולר לגאלון. עד אתמול, עלה מחיר הבנזין במשך 41 ימים ברציפות מאז ה-28 באפריל. בחודש האחרון לבדו, זינק מחיר הבנזין בתחנות הדלק בארה"ב ביותר מ-40 סנט לגאלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully