וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הגלובלי מכה בשווקים המתעוררים: ברזיל ורומניה נכנסו למיתון ברבעון הראשון

סוכנויות הידיעות

9.6.2009 / 22:53

התמ"ג של ברזיל נפל ב-1.8% - פחות מהצפוי; שר האוצר של ברזיל - הכלכלה תשוב לצמוח עד סוף 2009



כלכלת ברזיל, הכלכלה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, נכנסה באופן רשמי למיתון ברבעון הראשון של השנה, אם כי הירידה בתוצר ברבעון היתה מתונה מהצפוי. שר האוצר של ברזיל, גואידו מנטגה, העריך בעקבות פרסום נתוני הצמיחה כי הכלכלה המקומית צפויה לשוב לצמיחה מתונה עד סוף שנת 2009.



התוצר המקומי הגולמי (gdp) של ברזיל רשם ברבעון הראשון צמיחה שלילית של 0.8% לעומת הרבעון הרביעי של 2008, וירידה של 1.8% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. זו היתה ירידה רבעונית שנייה ברציפות בתוצר של ברזיל - ההגדרה הרשמית של מיתון - והפעם הראשונה בה שקעה הכלכלה המקומית במיתון מאז שנת 2003.



עם זאת, כלכלנים צפו נפילה חדה יותר בתוצר ברבעון הראשון, בשיעור של 1.9% לעומת הרבעון הרביעי של 2008, ושל 2.8% לעומת הרבעון הראשון של שנה שעברה. תחזית הכלכלנים לשנת 2009 כולה היא לצמיחה שלילית של 0.7% - הירידה החדה ביותר בתוצר זה 19 שנים.



"המיתון בברזיל אינו חריף כפי שציפו לנוכח היקפו של המשבר העולמי", אמר הכלכלן הראשי של bnp פאריבה, אלכסנדר לינץ, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "הירידה המתונה מהצפוי בתוצר מחזקת את ההערכה שלנו כי הבנק המרכזי של ברזיל עשוי להוריד את הריבית במדינה בשיעור מתון יותר", הוסיף.



המטבע של ברזיל, הריאל, מתחזק ב-0.9% מול הדולר לשער של 1.9455 ריאל לדולר; בורסת המניות של ברזיל, אשר זינקה ב-40% מאז תחילת חודש מארס, נסחרת בירידות קלות.



עוד בחזית המקרו בשווקים מתעוררים היום: כלכלת רומניה נכנסה באופן רשמי למיתון, לאחר שהלשכה לסטטיסטיקה במדינה דיווחה היום כי התוצר המקומי רשם צמיחה שלילית של 4.6% ברבעון הראשון של השנה, בהמשך לירידה של 3.4% ברבעון הרביעי של 2008. קרן המטבע הבינ"ל (imf), אשר אישרה באחרונה הלוואה בסך 12.9 מיליארד יורו (18 מיליארד דולר) לרומניה, צופה כי הכלכלה המקומית תרשום בשנת 2009 כולה צמיחה שלילית בשיעור של 4.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully