וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר צופה ירידות של 20% בבורסות

מאת רם דגן

10.6.2009 / 7:03

בשיחות עם מנהלי אי.די.בי המשיך דנקנר לשמור על אופטימיות, אך העריך שהבורסות עלו באחרונה יותר מדי



>> אחרי שלושה חודשים של עליות, נוחי דנקנר צופה שהבורסות בעולם ניצבות לפני גל חדש של ירידות. ל-themarker נודע כי בשיחות פרטיות שקיים באחרונה דנקנר עם מנהלים בקבוצת אי.די.בי הוא העריך כי השווקים הפיננסיים בעולם צפויים לרדת בקרוב ב-15%-20%. עוד נודע, כי על רקע ההערכות האלו מכרה כור שבשליטתו של דנקנר את האחזקות שלה בבנק השווייצי קרדיט סוויס; מכירה שהניבה לכור רווח מצטבר של כ-2.2 מיליארד שקל.



לפני חודשיים, עם פרסום דו"חות 2008 של אי.די.בי, הצהיר דנקנר, יו"ר אי.די.בי, כי שיא המשבר הפיננסי חלף. ואכן, מאז אותה התבטאות רשמו השווקים עליות של עשרות אחוזים, בעיקר במניות המגזר הפיננסי.

בשיחות שערך באחרונה עם מנהליו המשיך דנקנר לשדר אופטימיות, בעיקר לנוכח העובדה שהמערכת הפיננסית בעולם חזרה לתפקד. עם זאת, הוא העריך כי העליות שנרשמו בחודשים האחרונים היו גבוהות מדי ואינן משקפות את מצבה של הכלכלה הריאלית, שנמצאת עדיין בעיצומו של מיתון עמוק.



באשר לכלכלה המקומית, דנקנר מוטרד אמנם מהאפשרות להתפרצות אינפלציונית, אך בשלב זה הוא עדיין לא גיבש עמדה סופית בעניין. שכן להערכתו ייתכן שריסון הביקושים כתוצאה מהמיתון השורר במשק יבלום את לחצי האינפלציה. עוד מוטרד דנקנר משערו הנמוך של הדולר, ששוחק את רווחי היצוא. בהקשר הזה הוא מוטרד מיכולתו של בנק ישראל להמשיך ולהשפיע על שער הדולר באמצעות התערבות במסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully