וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצרים

שירות TheMarker

10.6.2009 / 7:30



רויאל דאץ'-של תשלם פיצויים בהיקף של 15.5 מיליון דולר על חלקה בהוצאה להורג >> של הסופר ופעיל זכויות האדם קן סארו ויווה. הסדר הפשרה, שהושג ערב פתיחת המשפט בבית המשפט הפדרלי בניו יורק, התקבל 14 שנה לאחר תלייתם של סארו ויווה ושל שמונה פעילי זכויות אדם בני שבט אוגוני, שנשפטו עקב לחץ שהפעילה רויאל דאץ'-של על ממשלת ניגריה.

סטנדרד אנד פור'ס הורידה שלשום את תחזית דירוג האשראי של לטוויה >> ל"שלילי", על רקע צפי ללחץ מוגבר על המטבע המקומי בטווח הקצר. חברת דירוג האשראי s&p צופה נפילה של 16% בתוצר המקומי הגולמי (gdp) של לטוויה השנה וזינוק בשיעור האבטלה במדינה לרמה של 20%. דירוג האשראי הנוכחי שמעניקה s&p ללטוויה הוא bb פלוס.



קרן האג"ח פימקו אינה צופה התאוששות בכלכלה העולמית >> וטוענת כי הבנקים המרכזיים לא צפויים להעלות ריביות בקרוב. סימני ההתאוששות ברחבי העולם מצביעים על האטה בהידרדרות, ולא על התאוששות ממשית, כתב בדו"ח של החברה אנדרו בולס, מנהל בכיר בחברת הניהול פימקו, המנהלת את קרן האג"ח הגדולה בעולם. "התחזית לשלוש עד חמש השנים הקרובות היא לצמיחה אטית של הכלכלה העולמית ובפרט במדינות המפותחות", הוסיף.



ממשלת צרפת תנפיק אג"ח ממשלתיות בהיקף של 155 מיליארד יורו >> (216 מיליארד דולר) ב-2009 - הסכום הגבוה שגייסה אי-פעם - במטרה לעודד את הצמיחה הכלכלית במדינה. הממשלה הצרפתית הודיעה כי תנפיק בחודש הקרוב אג"ח ממשלתיות לעשר שנים ול-30 שנה במטרה לממן את חבילות התמריצים לעידוד הצמיחה.



שלוש חברות הגישו הצעה לרכישת חטיבת המכוניות השוודית סאאב >> שבבעלותה של ג'נרל מוטורס (gm) פושטת הרגל - כך דיווח אתמול העיתון "פייננשל טיימס". בין החברות שהגישו הצעת רכש עבור סאאב נמצאת קבוצת רנקו, שבבעלות המיליארדר האמריקאי איירה רנרט, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. רנרט צבר את הונו מרכישת חברות אמריקאיות כושלות. שתי החברות הנוספות המעוניינות לרכוש את סאאב הן יצרנית מכוניות הספורט היוקרתיות קניגסג ומרבנקו, קבוצת השקעה ממדינת וויומינג בארה"ב.



תאי איירווייס עלולה להיות החברה הראשונה שתבטל את הזמנות מטוסי a380 >> סופרג'מבו של איירבוס - מטוס הנוסעים הגדול בעולם. "אנחנו צריכים לקבוע אם המטוס שווה השקעה כה גדולה", אמר אתמול נשיא חברת התעופה התאילנדית, נרונגסאק סנגפונג לבלומברג. תאי איירווייס הזמינה שישה מטוסי a380 סופרג'מבו. באחרונה החלה החברה לערוך בחינה נוספת של הרכישה, שבסופה היא עלולה לבטל את ההזמנה לגמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully