וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל שהוביל את פרוקטר אנד גמבל להצלחה - פורש

סוכנויות הידיעות

10.6.2009 / 7:30

איי. ג'י לאפלי, מנכ"ל P זה תשע שנים, יוחלף על ידי סמנכ"ל התפעול ביולי



>> איי. ג'י לאפלי, המנכ"ל הוותיק של ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל (g&p), יפרוש מתפקידו לאחר תשע שנים ויוחלף בסמנכ"ל התפעול הנוכחי של החברה, לאחר שהמשבר הכלכלי העולמי אילץ את החברה לשנות את הדרך שבה היא עושה עסקים - כך דיווח אתמול העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



לפי הדיווח, השבוע צפוי דירקטוריון פרוקטר אנד גמבל לאשר את מינויו של רוברט מקדונלד, סמנכ"ל התפעול הנוכחי של החברה, למנכ"ל במקומו של לאפלי. לאפלי, שצפוי לעזוב את תפקידו כמנכ"ל ב1- ביולי, יישאר בתפקידו כיו"ר החברה.

חילופי ההנהלה בפרוקטר אנד גמבל מתרחשים בתקופה בעייתית עבור החברה, שהוקמה לפני 172 שנה. החברה סבלה בשנים האחרונות מהאטה במכירותיה ועוררה חששות בקרב בעלי המניות כי נהפכה לגדולה מדי מכדי להמשיך לצמוח בקצב מהיר.



בתשע השנים שבהם שימש מנכ"ל g&p, חולל לאפלי מהפך בעסקיה של פרוקטר אנד גמבל, הוביל את רכישת ג'ילט תמורת 57 מיליארד דולר והכפיל את מכירותיה של החברה עד 83.5 מיליארד דולר, נכון לשנת הכספים שהסתיימה ביוני 2008. במאי האחרון הורידה החברה את תחזית הרווח שלה לשנת הכספים שתתחיל ב-1 ביוני, בשל המשבר הכלכלי העולמי שהוביל לירידה במכירות.



על אף שעזיבתו הצפויה של לאפלי הפתיעה אנליסטים רבים, מקורבים לחברה מסרו ל"ג'ורנל" כי חילופי ההנהלה היו מתוכננים שנתיים לפחות, ואינם קשורים לחוסר שביעות רצון מביצועי החברה. לדבר מקורב לחברה, לאפלי עצמו ביקש לעזוב את תפקיד המנכ"ל כבר לפני שנים, אך הדירקטוריון לא הסכים עד שנמצא לו יורש מתאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully