וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר התקשורתי גרם לירידה של 8% בנתח השוק של סימילאק

מאת עדי דברת-מזריץ

10.6.2009 / 7:30

ב-2008 דווח כי משרד הבריאות בודק פגיעה בתינוקות בעקבות צריכת תחליף החלב סימילאק. על אף שהתברר כי המוצר בטוח לשימוש, נתח השוק של החברה מידרדר - וזה של מטרנה מגיע לשיא



>> שוק תחליפי החלב, הנחשב אחד השווקים היציבים ביותר מבחינת הרגלי הצריכה ונתחי שוק, חווה טלטלה בחודשים האחרונים: מנתוני סטורנקסט עולה כי מטרנה, השחקן המוביל בקטגוריה, הצליחה לצמוח ולהגיע לשיא בנתחי השוק שלה - 67.8% (כמותי), לעומת 60.1% בתקופה המקבילה ב-2008. המפסידה הגדולה היא אבוט, יצרנית סימילאק, שאיבדה 7.6% מהשוק - מ-39.4% באפריל 2008 ל-31.8% באפריל השנה.



בכיר בענף אומר כי הירידה בנתחי השוק של סימילאק נובעת מהמשברים התקשורתיים שעבר המותג ב-2008. במאי באותה שנה סבל המותג ממשברון, כאשר פורסם כי תחליף סימילאק טופ free, שמוגדר על ידי החברה כתחליף החלבי היחיד בישראל ללא לקטוז, הוא לא באמת נטול לקטוז. ואולם דיווח זה לא השפיע על מכירות המוצר.

בסוף אוקטובר, בעקבות דיווחים על תינוקות שהקיאו לאחר שצרכו את המוצר סימילאק טופ 3, החל משרד הבריאות בבדיקת המוצר. לאחר שבועיים הודיע המשרד כי המוצר בטוח לשימוש. ואולם המשבר הוביל לירידה מיידית של 5% בנתח השוק של החברה בנובמבר. מאז, נתח השוק של סימילאק המשיך בירידה, עד לרמה הנמוכה ביותר בשנים האחרונות.



בניגוד למטרנה, לסימילאק אין כשרות מהודרת להפסח - שחל באפריל - ולכן הוסתרו המוצרים בכמה מקומות בחג. עם זאת, מכירות המותג לא הושפעו לרעה מהיעדר הכשרות בפסח אשתקד.



נתוני סטורנקסט אינם כוללים את רשתות הפארם, המחזיקות ביותר מ-20% ממכירות הקטגוריה. בכירים ברשתות אומרים כי לא חלה ירידה במכירות סימילאק. מאבוט נמסר: "לא חל כל שינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully