וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון החדש: מהיר ובעברית אבל לא בישראל

מאת נמרוד הלפרן ועודד ירון

10.6.2009 / 7:30

אפל השיקה את האייפון גירסה 3, שיהיה מהיר פי שניים מקודמו ועם מערכת הפעלה הכוללת 100 תכונות חדשות. הישראלים ייהנו מהעברית שנוספה למכשיר, אך לא יוכלו להשיג אותו באופן רשמי



>> חברת הטכנולוגיה האמריקאית אפל השיקה שלשום גירסה חדשה של מכשיר הטלפון הסלולרי אייפון - iphone 3gs. ההשקה נערכה בכנס הטכנולוגיה השנתי של החברה בסן פרנסיסקו (worldwide developers conference), שבו נוהגת אפל באופן מסורתי לחשוף מוצרים חדשים. בשלב זה לא יגיע המכשיר לישראל באופן רשמי.



פיל שילר, סגן נשיא לשיווק בינלאומי באפל, שמר את החידושים הגדולים באייפון לסוף האירוע. הוא סיפר כי הדגם החדש של המכשיר, שיהיה זמין החל ב-19 ביוני, יכונה iphone 3gs, כאשר ה-s מסמנת את המלה מהירות.

על-פי הכרזת החברה, דגם האייפון 3gs מהיר פי שניים מקודמו, מצויד במצלמה בעלת רזולוציה של שלושה מגה-פיקסל, מאפשר לצלם ולערוך קטעי וידיאו וכולל הפעלה קולית. בניגוד לכמה מההערכות הקודמות, האייפון החדש אינו מצויד במצלמה קדמית.



בנוסף, הדגם החדש כולל מצפן המציג מפות מותאמות לזווית שבה מוחזק המכשיר, וכלי שמאפשר למחוק את כל המידע ממכשיר שנגנב. משך זמן פעולת הסוללה של המכשיר החדש יהיה גבוה ב-50% מקודמו. מבחינת עיצובו החיצוני, הדגם החדש אינו שונה מזה שקדם לו.



ההשקה תהיה ב-79 מדינות נוספות בעולם עד אוגוסט, לא כולל ישראל. המחיר של דגם בעל זיכרון של 16 ג'יגה-בייט יהיה 199 דולר, ומחיר הדגם עם זיכרון כפול יהיה 299 דולר.



עוד הודיעה אפל על הורדת המחיר של מכשיר האייפון הקיים בעל הזיכרון של שמונה ג'יגה-בייט ל-99 דולר, החל מאתמול. סגן נשיא לתוכנה של אפל, סקוט פורסטל, ציין כי עד היום מכרה החברה 40 מיליון מכשירי אייפון ונגני אייפוד טאץ' (ipod touch). ואולם על-פי דיווח של חברת מחקר, ברבעון הראשון של 2009 הודח האייפון מהבכורה במכירות לטובת הבלאקברי curve.



אפל ציינה כי 65% מהגלישה באינטרנט במכשירי סלולר בארה"ב מתבצעת באמצעות אייפון או אייפוד. ב-2008 הורדו מחנות התוכנות של האייפון יותר ממיליארד יישומים.



יש גם עברית



פורסטל ציין כי מערכת ההפעלה החדשה של המכשיר כולל כ-100 חידושים, ובהם אפשרות להעתיק, לגזור ולהדביק טקסט; תמיכה בהודעות מולטימדיה (mms); אפשרות לבצע חיפוש באמצעות תוכנת spotlight, שיכלול גם את קובצי המדיה, רשימות ולוח הפגישות - ואפילו קבצים מהשרת; אפשרות למעבר אוטומטי בין שפות במקלדת, תוך הוספת חמש שפות חדשות, כמו עברית וערבית, וכעת ניתנת תמיכה ליותר מ-30 שפות.



מערכת ההפעלה תהיה זמינה בחינם למשתמשי אייפון בעולם החל ב-17 ביוני, ולמשתמשי אייפוד טאץ' היא תעלה 10 דולר. פורסטל ציין עוד כי מעתה אפשר יהיה להשתמש בחיבור האינטרנט של האייפון כדי לחבר את המחשב לאינטרנט באמצעות usb או חיבור בלוטות'. המכשיר החדש תומך גם בחיבור hspda במהירות 7.2 מגה בייט.



בנוגע לחנות המקוונת של אפל, itunes, אמר פורסטל כי אפשר יהיה מעתה לרכוש ולשכור סרטים היישר מהטלפון, וכן סדרות טלוויזיה, מוסיקה וספרי אודיו.



אפל השיקה בכנס גם גירסה חדשה של מחשב מקבוק פרו (macbook pro) בעל מסך 15 אינץ', שאותה הגדירו בחברה בתור "המחשב הנייד המהיר ביותר שייצרה אפל מעולם". הגירסה החדשה למחשב כוללת מעבדים מהירים יותר וסוללה עם אורך חיים ממושך יותר הניתנת להטענה מחדש אלף פעמים, ושהוגדרה גם כידידותית יותר לסביבה. המחיר ההתחלתי של המחשב בארה"ב יהיה 1,699 דולר.



בנוסף, הודיעה אפל על גירסת מקבוק עם מסך 13 אינץ', שתימכר תמורת 1,199 דולר, וכן הוזילה את דגם המחשב מקבוק אייר ל-1,499 דולר. בשני המקרים, מדובר במחירים הנמוכים ב-300 דולר מהדגמים הקודמים. החברה גם הציגה גירסאות חדשות למערכת ההפעלה הבאה שלה - mac os x snow leopard ושל דפדפן האינטרנט ספארי. מחיר מערכת ההפעלה ירד ל-29 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully