וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תרכשו אייפון

אמיתי זיו

10.6.2009 / 7:30



>> הכישלון של idigital, נציגה אפל בישראל, להביא את האייפון למדינה הוביל להתפתחותה של תעשייה מקבילה של יבוא מכשירים ופריצתם, כדי שיתמכו בכרטיסי sim מקומיים. רק באתר iphones.co.il רשומים כ-40 אלף משתמשים ויש מספר גבוה יותר של בעלי אייפון בישראל.

יבוא המכשירים נעשה על ידי אנשים פרטיים, אבל יש מכשירים לרכישה בשוק. מי שנכנס לאתרי מכירות של מכשירי סלולר דוגמת tikcom או gomobile יוכל להצטייד באייפון מהדור הקודם במחיר של כ-4,000 שקל. לקוחות רבים קונים את המכשיר בחו"ל בעצמם. סביב הרכישה בחו"ל נצבר ידע בקהילה הישראלית.



המכשול העיקרי שבו נתקל כיום המשתמש הישראלי הוא הצורך בפריצת האייפון לכרטיס sim. במרבית המדינות בעולם האייפון נמכר במחיר נמוך, למשל 199-299 דולר לגרסה החדשה ב-at&t בארה"ב, אך הקונה מקבל את המכשיר נעול רק לכרטיס sim של at&t ובמסגרת הרכישה הלקוח מחויב לחבילת גלישה וחבילת דקות. למעשה המפעילה מסבסדת את המכשיר לטובת כבילת הלקוח לחבילת שימוש חודשית יקרה.



זהו המצב ברוב המדינות, אך יש מדינות ואזורים כמו צ'כיה, איטליה, בלגיה, הונג קונג, יוון וחלקים ברוסיה, שבהן יש רגולציה המחייבת למכור מכשירי סלולר ללא נעילת sim כך שהמכשיר יפעל ללא פריצה, עם כל sim שיכניסו בו. מומחי האייפון בישראל ממליצים לקנות את המכשיר במדינות אלה, עדיף בצ'כיה, שם אפשר לקנות אייפון פתוח עם זיכרון של 16 ג'יגה במחיר של כ-550 יורו. בפורומים הישראליים יש הסברים על מיקומי החנויות ועל האפשרות לקבל החזר מע"מ על הרכישה בשדות התעופה.



אם רכשתם מכשיר תאלצו לשלם על פריצת המכשיר כדי להכניס אליו כרטיס sim. העסקה המובילה כרגע בישראל היא רכישת פריצה למכשיר עם תוכנת גיור במחיר 200-250 שקל. אלי פרצר הבעלים של אתר iphones.co.il משווק חבילת פריצה וגיור. עם תוכנות נוספות. המינוח שהוא משתמש בו הוא השמשה והמחיר אצלו הוא 235 שקל למי שמביא אייפון sim free ו-350 שקל למי שמביא אייפון נעול (צריכים להוסיף רכיב פיסי של פתיחה בשם turbo sim). לדבריו, הוא מכר יותר מ-10,000 תוכנות כאלה.



בישראל התפתחה תעשייה שלמה של יד שנייה של מכשירי אייפון. רק באתר של פרצר יש 6,600 הודעות מכירה של מכשירי אייפון וזאת בנוסף לפעילות באתרים כמו יד2 ו-winwin. המחירים נעים בין 1,500 שקל ל-4,000 שקל. רוב המוכרים הם יבואנים קטנים מטעם עצמם של המכשיר מחו"ל. על קבלות אין מה לדבר.



באותם האתרים נפתחה כבר רשימת המתנה לקניית המכשיר החדש שהושק אתמול וטרם יצא לשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully