וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות אוסר על קופות החולים לגבות תשלום ממבוטח שלא הופיע לטיפול

מאת רוני לינדר-גנץ

10.6.2009 / 7:30

באחרונה החלו חלק מקופות החולים לגבות תשלום ממטופלים שאינם מגיעים, בטענה כי הדבר גורם להן נזק כלכלי



>> עם יד על הלב, האם אתם מקפידים להודיע לקופת החולים על ביטול של ביקור מתוכנן? כנראה שלא כל המטופלים עושים זאת, דבר שגורם לעתים נזק כלכלי לקופות, שחלקן החלו באחרונה לגבות תשלום ממטופלים שלא מודיעים על ביטול. במשרד הבריאות אוסרים בינתיים על הקופות לגבות תשלום מהמבוטחים, אך משאירים פתח לגבייה עתידית.

הטענה המרכזית של הקופות נוגעת בעיקר לאי הופעה של מבוטחים לשירותים של רפואה משלימה (כמו שיאצו וטווינה) ושירותים מורכבים כמו פיזיותרפיה ורפואת כאב. בעוד שהתורים לרופאי משפחה, ילדים ונשים סובלים מעומסים ואי הופעתו של מטופל כלל לא תורגש שם, בתחומי הרפואה המשלימה המצב שונה: המפגש עם המטפל נמשך חצי שעה עד שעה, ואי הופעתו של מבוטח משמעותו מטפל יקר שיושב בחוסר מעש, ומבלי לקבל תשלום.



בעקבות תלונות של מבוטחים בעניין שהגיעו למשרד הבריאות, הוציא באחרונה סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים במשרד, יואל ליפשיץ, הנחיות בנושא לקופות החולים. לפי ההנחיות, נאסר על הקופות לגבות תשלום עבור אי הופעה לשירותים או טיפולים במסגרת סל הבריאות הבסיסי.



עם זאת, באשר לטיפולים הנעשים במסגרת הביטוח המשלים, תוכל הקופה להגיש בקשה מנומקת למשרד הבריאות - שיבחן ויוכל לאשר אותה, אם ימצא זאת לנכון. לדברי ליפשיץ, "יש כאן סוגיה לא פשוטה. למשל, האם זה אומר שגם הקופה צריכה לפצות מבוטח שהרופא שלו לא הגיע למרפאה? והאם מדובר בקנס או בהחזר על הוצאות - לכל אחד מאלה יש מחיר אחר. בכל מקרה, לא ניתן שתהיה ירידה לכיסו של המבוטח מבלי שהדבר ייבחן על ידינו בקפידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully