וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתבע מהירשזון כל שקל"

מאת עמית בן-ארויה

10.6.2009 / 7:30

שלשום הורשע שר האוצר לשעבר בגניבה של לפחות 1.2 מיליון שקל מקופת הע"ל. הע"ל כבר תבעה חלק מהמורשעים בפרשה, ואולם כדי לתבוע את השבת הכספים מהירשזון עליה להמתין לתוצאות הערעור





>> "הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) עושה כל מאמץ כדי להחזיר את הכספים שנגזלו מקופתה שהיא ציבורית. לכן, נגד כל אחד מהשותפים למעילה שאפשר לגבות ממנו כסף, הוגשה תביעה. אנחנו גם מגישים תביעות לשלילת זכויות פנסיה ופיצויים" - כך אמר אתמול עו"ד נחום פיינברג, המייצג את הע"ל בתביעות אזרחיות נגד רוב המורשעים בפרשת המעילה בהע"ל.

באשר לתביעה נגד שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, אמר פיינברג: "אנו צריכים לבדוק כמה כסף בדיוק גנב הירשזון. יש לחכות לפסק דין של העליון בעניין. נגיש תביעה על כל שקל". כדי להגיש תביעה אזרחית הנגררת להרשעה פלילית פסק הדין הפלילי צריך להיות חלוט, כלומר סופי.



עו"ד יעקב וינרוט, בא כוחו של הירשזון, הודיע שלשום על כוונתו לערער על הכרעת הדין לבית המשפט העליון.



שלשום הורשע הירשזון בגניבת 1.2 מיליון שקל לפחות מקופת הע"ל, שמרביתם נגנבו באמצעות תשלומים חודשיים שהגיעו אליו במזומן על ידי שליח בעת שהיה חבר כנסת ולא יכול היה לקבל משכורת באופן רשמי גם מהע"ל. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שנתנה את פסק הדין, ברכה אופיר-תום, לא נקבה בסכומים מדויקים ולא פתרה את חילוקי הדעות בעניין.



לגישת הפרקליטות, שהאשימה את הירשזון בגניבת 2-2.5 מיליון שקל, הירשזון גנב 1.5-2 מיליון שקל. ההפחתה נובעת משני זיכויים באשמת גניבה: של 600 אלף למימון הפריימריס ושל כ-30 אלף שקל למימון כנס בגני התערוכה. לפי חישובי הסניגורים הירשזון גנב 1.2 מיליון שקל.



כפי שפורסם ב"הארץ", הירשזון העיד בבית המשפט כי החזיר כ-1.16 מיליון שקל להע"ל בצ'קים דחויים.



בנוגע למורשעים אחרים - יצחק רוסו, עובדיה כהן, אמציה בונר - הע"ל לא היתה צריכה להמתין לתוצאות ערעור משום שהם הודו באישומים וכרתו הסדרי טיעון עם התביעה.



כך למשל, מעובדיה כהן, לשעבר איש הכספים בהע"ל שהורשע בגניבת 10 מיליון שקל, הע"ל תובעת 6.5 מיליון שקל וכן מנהלת נגדו משפט בבית הדין האזורי לעבודה כדי למנוע ממנו זכויות כמו זכויות פנסיה ופיצויים. מטעמי אגרה ושיקולי גבייה הסכום שהע"ל תובעת מכהן נמוך מהסכום שנגנב על ידו.



אין בכוונת הע"ל לתבוע את רונית גרטי, שניהלה את ענייני הכספים במשך תקופה קצרה ונידונה לשישה חודשי שירות בלבד, או את דוד כהן, שליח הע"ל שגנב 6.5 מיליון שקל כדי להחזיר חובות ההימורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully