וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ארבע שנים: רשות ניירות ערך תעביר לפרקליטות את חומר החקירה בחברת דורות

מאת עמית בן-ארויה

10.6.2009 / 7:30

סגן שר האוצר לשעבר צבי דינשטיין וחתנו גדעון ישפה חשודים ששיעבדו נכסים של החברה הציבורית לשם קבלת הלוואה אישית. החקירה נמשכת כבר ארבע שנים, בין השאר בשל חיקורי דין בבריטניה



>> לאחר ארבע שנות חקירה, רשות ניירות ערך עומדת להעביר לפרקליטות את החומר שאספה בנוגע לפרשת השחיתות בחברה הציבורית דורות. הפרקליטות תקבע אם להעמיד לדין את החשודים: צבי דינשטיין (83) בעל השליטה בדורות המחזיק כ-65% מהחברה ולשעבר סגן שר האוצר, גדעון ישפה, חתנו של דינשטיין ולשעבר מנהל העסקים בחברה, ויאיר עובדיה, לשעבר מנכ"ל החברה. דורות עוסקת בהשקעות בנדל"ן באירופה.

ביוני 2005 נפתחה החקירה הגלויה של הרשות. לפי החשד, שיעבדו דינשטיין וישפה נכסים של החברה לשם קבלת הלוואה פרטית. בכספי ההלוואה מימנו השניים את רכישת השליטה בדורות על ידי ישפה ופירעון חובות אישיים של דינשטיין.



הרשות חשדה כי ישפה ודינשטיין ביצעו עסקות בעלי עניין במיליוני ליש"ט בין דורות לחברת דוקליין הבריטית מבלי שגילו לדירקטוריון דורות כי ישפה מחזיק 50% ממניות דוקליין וכי מדובר בעסקות שבהן יש להם עניין אישי. ישפה ודינשטיין נחשדים בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, במירמה והפרת אמונים בתאגיד ובעבירות דיווח בכדי להטעות משקיע סביר. החברה עצמה אינה חשודה בפרשה ונתפשת כקורבן של מעשי החשודים. דורות הושעתה ממסחר בבורסה בתחילת מאי השנה בגין אי הגשת דו"חות כספיים בסוף 2008. מזה כמה חודשים ישפה אינו ממלה תפקיד בדורות.



הפרשה נחשפה כבר ב-2004 במסגרת תביעה שהגיש משה משאל, בעל מניות מיעוט בדורות, לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עורכי הדין אסף ברם וגיל דחוח. בתביעה ביקש משאל לחשוף מידע ומסמכים לגבי עסקות של דורות עם חברות שונות בבריטניה ובהן דוקליין, כאשר לטענתו, החברות הבריטיות קשורות במישרין לישפה.



בתביעה נטען כי מבדיקה שערך משאל בנוגע לחברות בריטיות עלומות שעמן מקיימת דורות קשרים עסקיים, עולה כי הן מצויות בשליטתו של ישפה או מקורבים לו, ובאמצעותן הוא "בוזז למעשה את משאביה של דורות". הדיון המשפטי האזרחי הסתיים, משאל זכה בתביעתו, ערך המניות עלה מאז החקירה בשל פעולות עסקיות שונות של החברה ובעלי מניות המיעוט מכרו את מניותיה.



בתגובה לשאלה מדוע הטיפול בתיק דורות מתנהל בעצלתיים, השיבו גורמים ברשות כי החקירה מתמשכת בין היתר בשל חיקורי הדין באנגליה. הגורמים מעריכים כי בתוך שלושה חודשים יועבר החומר לפרקליטות מיסוי וכלכלה לעיון בחומרים ואז תתקבל החלטה בעניין השלושה.



מהרשות נמסר, כי "מדובר בחקירה מסועפת, שבין היתר מתקיימת בחו"ל. התמשכותה תלויה בנסיבות אובייקטיוויות". עו"ד ז'ק חן המייצג את דינשטיין סירב להגיב. עו"ד נתי שמחוני המייצג את עובדיה סירב להגיב. עו"ד רות ליטבק, שמייצגת את ישפה, סירבה להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully