וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים הציעה תפקיד המנכ"ל למנהלי פסגות, הראל ומיטב

מאת שרית מנחם

10.6.2009 / 7:30

חודש אחרי שהתברר ששוקי אברמוביץ' פורש, עדיין לא אותר מנכ"ל לכלל פיננסים. רועי ורמוס, קובי לוינסון, שמעון אלקבץ, איציק שנידובסקי ונועם ברוורמן, כבר זכו לשיחת גישוש



>> שבועות חלפו מאז הודיע מנכ"ל כלל פיננסים שוקי אברמוביץ' על סיום תפקידו. החוזה של אברמוביץ' מסתיים בסוף השנה, אבל אי.די.בי כבר החלה במסע חיפושים אחר מנהל חדש לבית ההשקעות שלה.

עד כה אישרה הקבוצה כי היא בוחנת מינוי של שני מנהלים בכירים לתפקיד מתוך הקבוצה - טל רז, סמנכ"ל הכספים של סלקום, ורן מידן, סמנכ"ל הכספים במכתשים אגן - דמויות חדשות לגמרי בשוק ההון.



למרות האישור של אי.די.בי, בשוק ההון הטילו בימים האחרונים ספק בכוונה של החברה למנות אחד מהשניים. "זו בטח לא רשימת המועמדים המלאה", אומר פעיל בשוק ההון. "השמות של רז ומידן ידועים כבר שבועיים. כלל פיננסים נמצאת במצב קשה ומינוי מנכ"ל לחברה הוא בראש סדר העדיפויות. אם הם היו מועמדים רציניים, כבר היה מינוי".



בשוק טוענים שהחריגה בתחום החיפוש של אי.די.בי מגבולות הגזרה של שוק ההון המקומי ממחישה את אחת הבעיות העיקריות של שוק ההון כיום: מחסור במנהלים איכותיים.



"שוק ההון לא מייצר מנהלים", מסביר פעיל מוסדי ותיק. "אם היתה לדנקנר אפשרות למנות מנכ"ל שצמח בשוק ויכול להיכנס לעניינים בכלל פיננסים במהירות - זו היתה האפשרות המועדפת עליו, אבל זה בעייתי מאוד. קשה למצוא אנשים שצמחו מלמטה, שמכירים את כל תחומי הפעילות ושיש סיכוי להעביר אותם מבית ההשקעות שבו הם נמצאים".



בחברה האם, כלל ביטוח, בניהולו של שי טלמון, היו רוצים לראות בתפקיד בין היתר את רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות; קובי לוינסון, מנכ"ל דש; נועם ברוורמן, לשעבר מנכ"ל מגדל שוקי הון; איציק שנידובסקי, מנכ"ל משותף במיטב; וגם את שמעון אלקבץ, מנכ"ל הראל פיננסים. מתווכים מטעם הקבוצה פנו אליהם ולאחרים, אך בינתיים לא התקדם דבר.



ההיצע קטן, והעובדה שרבים מהמנהלים בבתי ההשקעות הם גם בעלי הבית לא מסייעת לטלמון. "דב ילין ויאיר לפידות מילין לפידות, או אהוד שילוני ושמואל לב מאנליסט לא יעברו לעולם לנהל גוף אחר", אומר הפעיל המוסדי. בנוסף, חלק מהחברות הן משפחתיות, כמו מיטב של משפחת סטפק ואי.בי.אי, שנוסדה על ידי צבי לובצקי, עמנואל קוק ודוד ויסברג. שדרות הניהול בבתי ההשקעות האלה כוללות את המייסדים או הדור השני - ולכן מי כבר נשאר?"



חלופות מצומצמות



החלופות המצומצמות בולטות על רקע המינויים בשנתיים האחרונות: שני מנכ"לים מונו בפריזמה - דב קוטלר ויובל גביש - שניהם מתחום הבנקאות. מינוי בולט נוסף בוצע בתחילת 2008 - דוד ברוך, שהיה מנכ"ל בנק ירושלים, מונה למנכ"ל אקסלנס. הבעיה היא שמינוי מנכ"ל מחוץ לענף מצריך תהליך למידה לגבי הענף התחרותי, שינויי הטעמים של המשקיעים והרגולציה הלוחצת שמתעדכנת חדשות לבקרים.



"גיל דויטש ורוני בירם, בעלי השליטה באקסלנס, הביאו את דוד ברוך ולמדו טוב את הלקח ממקרה קוטלר וגביש - מינויים שלא הוכיחו את עצמם. הם מודעים למגבלות והחליטו שלא לזרוק אותו למים, אלא ללכת אתו עקב בצד אגודל. תהליך ההכשרה של ברוך נעשה צמוד אליהם עד לשלב שבו הוא יכיר את כל הפינות באקסלנס. הוא מונה בתחילת 2008, והם עדיין מלווים אותו ושותפים בכל ההחלטות. זה לא פשוט", אומר מקורב לאקסלנס.



לדברי בכיר בשוק ההון, "מנהל טוב יכול להשתלט על כל תחום. שני השמות שהועלו מתוך אי.די.בי מוכרים בקבוצה, ואם בחברה שוקלים את המועמדות שלהם, הם מבינים את החסרונות שיש להם בשל העובדה שהם לא מהתחום, ואת היתרונות הניהוליים שהם מביאים.



"יש בשוק כאלה שסבורים שבעל השליטה, נוחי דנקנר, לא יודע מה קורה בכלל פיננסים, אבל זה ממש לא נכון. הוא יודע מה קורה בכל אחת מהחברות בפורטפוליו של הקבוצה.



"באי.די.בי עושים הכל כדי לתרום לחברות בקבוצה, וזה כולל גם את כלל פיננסים. ניהול הכסף או רכישת מניות נעשים באמצעות כלל פיננסים, כל החברים בקבוצה מנויים בסלקום ועורכים קניות בשופרסל. ככה זה עובד שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully