וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסדיים יקבלו ביטחונות של יותר מ-100% בהנפקת פטרוכימיים

מאת שרון שפורר

10.6.2009 / 7:30

בלעדי TheMarker



>> במשבר האחרון ספגו המשקיעים ביקורת חריפה על כך שהעמידו אשראי חוץ בנקאי באופן לא אחראי ללא נטילת בטחונות, כפי שנוהגים הבנקים לעשות. הנפקת פטרוכימיים המתוכננת לשבוע הקרוב מלמדת כי ייתכן שהמוסדיים מתחילים להפנים את הביקורת, ואולי אפילו להפיק לקחים, לפחות בטווח הקצר כל עוד הזיכרון עדיין טרי.

פטרוכימיים - שבשליטת דויד פדרמן, אלכס פסל ויעקב גוטשטיין - מחזיקה ב-15.76% מבזן, ששוויין בשוק הוא כ-470 מיליון שקל. החברה תיכננה לצאת להנפקת אג"ח שבמסגרתה הציעה לשעבד כבטוחה מניות בזן שבהן היא מחזיקה בהיקף של 85% מהחוב שתגייס. אלא שלמשקיעים המוסדיים זה לא הספיק, והם לא ששו להשתתף בהנפקה.



כדי להפוך את האג"ח בהנפקה לאטרקטיוויות יותר ולהוריד את פרופיל הסיכון של החוב, נאלצה החברה לשפר את התנאים באג"ח, ובכלל זה הגדילה את היקף השיעבוד של מניות בזן ל-90% מהחוב שתגייס, והוסיפה כרית ביטחון לאיגרות שבמסגרתה תפקיד תשלומי ריבית לשנתיים הקרובות אצל נאמן. המשמעות היא כי שווי הבטחונות במועד ההנפקה לא יפחת מ-107% מהחוב שתגייס, בהנחה כי הריבית על האג"ח תיקבע במכרז המוסדי בגובה של 8.7%.



החברה התחייבה עוד כי כרית הביטחון לאורך כל חיי האג"ח לא תפחת מסכום של תשלומי ריבית לשנה קדימה. החברה התחייבה כי לא תשחרר מניות משיעבוד אצל נאמן בעת פירעון הקרן, אלא אם שווי המניות המשועבדות הוא 100% מהיקף החוב, ובכל מקרה לא תוכל החברה לשחרר מניות מעבר לחלק היחסי של פירעון הקרן.



מגבלה נוספת שנטלה על עצמה החברה היא מגבלה על משיכת דיווידנד מבזן, ולפיה במקרה של חלוקת דיווידנד תופקד התמורה בחשבון הנאמנות ומשיכת העודפים לחברה תתאפשר רק אם שווי השוק של המניות המשועבדות יהיה יותר מ-100% מהיקף החוב באותו מועד ועד לגובה זה. את ההנפקה מובילות חברות החיתום כלל חיתום, לאומי פרטנרס חתמים ופועלים אי.בי.אי.



הושלמה הנפקת אבגול



במקביל הושלמה אתמול הנפקת אבגול, שהיא חברה בת של פטרוכימיים. החברה גייסה 85 מיליון שקל בהנפקת אג"ח שהובילה חברת כלל חיתום בניהולה של טל רובינשטיין. התשואה בהנפקה נקבעה על 7.2%. הביקושים בשלב המכרז הציבורי של ההנפקה היו גבוהים יחסית והסתכמו ב-90 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully