וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בארה"ב הפך החלטתו ואישר מכירת מרבית נכסי קרייזלר לפיאט

רויטרס

10.6.2009 / 8:40

בכוונת קרייזלר להאיץ את מכירת הנכסים כך שתושלם אפילו הבוקר, כך אמר מקור המקורב לחברה



בית המשפט בארה"ב אישר אתמול את מכירת נכסי יצרנית קרייזלר ליריבתה האיטלקית פיאט. שלשום החליט בית המשפט בארה"ב לדחות את מכירת נכסיה של יצרנית הרכב קרייזלר לקבוצת משקיעים בהובלת פיאט האיטלקית, בעקבות עתירה שהגישו שלוש קרנות פנסיה. בסוף השבוע האחרון ביקשו שלוש קרנות פנסיה ממדינת אינדיאנה, אשר מחזיקות ב-42.5 מיליון דולר מתוך אג"ח מבוטחות בשווי 6.9 מיליארד דולר של קרייזלר, לערער על העסקה. זאת, בטענה כי היא נותנת עדיפות לנושיה הלא מבוטחים של קרייזלר, כמו ה-uaw, על פני הנושים המבוטחים. אתמול הפך בית המשפט העליון את ההחלטה וקבע כי העסקה לא תידחה. קרייזלר מתכננת לסגור את העסקה עם פיאט עוד הבוקר, לפי מקור המקורב לפרשה שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס.



כדי לסגור את העסקה בין קרייזלר והקבוצה בהובלת פיאט, על ממשלת ארה"ב להעביר 2 מיליארד דולר לנושי יצרנית המכוניות. בכוונת קרייזלר להאיץ בהעברת הכספים ולסגור את העסקה עוד הבוקר, לפי המקור.



הבית הלבן בירך את החלטת בית המשפט לאשר את הרכישה. "אנחנו מאושרים מכך שעסקת קרייזלר פיאט יכולה לצאת לדרך, עסקה אשר תאפשר לקרייזלר לשוב ולהיות תחרותית בשוק המכוניות", אמר בכיר בבית הלבן.



בית המשפט אישר לקרייזלר לבטל את הסכמיה עם 789 סוכנויות למכירת מכוניותיה בארה"ב. בית המשפט דחה טענותיהן של סוכנויות רכש אשר גרסו כי מערכת היחסים הארוכה עם החברה והמכירות שהן תרמו לה הופכות אותן לחלק בלתי נפרד מהחברה החדשה, לאחר שתאורגן מחדש ותצא מפשיטת רגל.



קרייזלר, אשר נוסדה בשנת 1925 ונמצאת בבעלות קרן סרברוס, נכנסה להליכי פשיטת רגל (צ'פטר 11) ב-30 באפריל. זאת, לאחר שמגעים שניהל הממשל האמריקאי עם נושיה לגבי מחיקת חלק מחובותיה נקלעו למבוי סתום. הממשל סיפק במאי סיוע נוסף לחברה בהיקף של 8 מיליארד דולר, למימון הפעילות השוטפת של החברה וכדי להבטיח שתוכל להשלים את תהליך הארגון מחדש במסגרת הליכי פשיטת הרגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully