וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות באחד העם: ת"א 25 עולה ב-0.9%; כי"ל מוסיפה 2.4%

יעל פולק

10.6.2009 / 9:57

מדד מניות הבנקים מתחזק ב-1.4% בהובלת לאומי שמוסיפה 1.2%





אחרי גל הנפקות של חברות המדורגות בדירוגים גבוהים של aa מינוס ומעלה השלימה אתמול לראשונה חברה מקבוצת ה-a הנפקת אג"ח. חברת , המדורגת על ידי מעלות בדירוג a מינוס השלימה גיוס של 85 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ציבורית. התשואה בהנפקה נקבעה על 7.2%.



חברת יורוקום קיימה התייעצות עם עורך הדין דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, כדי לוודא שאין בעיה הגבלית מיזוג בין ו-012 סמייל. לא מדובר בחוות דעת כתובה שהגיש שטרום אלא עמדה ראשונית. יורוקום אינה מוצאת בעיה הגבלית מכיוון ש-012 סמייל אינה מהווה מונופול וכן מכיוון שרכישת פרטנר תיצור קבוצה שדומה לאי.די.בי המחזיקה ב-013 נטוויז'ן ובסלקום.



חברת , שבשליטת קבוצת אלון, מזמנת אסיפה של בעלי המניות ל-9 ביולי שתדון, בין היתר, בהעסקתה של מורן וייסמן, בתו של דוד וייסמן - היו"ר הפעיל של רבוע כחול ישראל - בחברת בי גרופ שבבעלות החברה. רבוע כחול תביא לאישור בעלי המניות הצעה לשלם למורן וייסמן שכר חודשי של 10,000 שקל.



לפני שבוע הודיע בנק לאומי ל כי הוא אינו רואה לנכון לקיים עם החברה משא ומתן בדבר שינוי תנאי האשראים הקיימים שהועמדו לחברה, שאמורה לפרוע התחייבות בהיקף של 24.2 מיליון שקל בעוד כשבוע. לשרם פודים תשלומי קרן בהיקף של 6 מיליון שקל ו-18.2 מיליון שקל, אשר היו אמורים להיות משולמים לבנק ב-18 ביוני.



אתמול, לאחר שיחות ופגישה שנערכה בין נציגי החברה והבנק, השתנתה התמונה ובבנק לאומי החליטו לתת לחברה ארכה של חודש נוסף (עד ל-18 ביולי) בהחזר החוב. ההסדר כפוף לכך שלא יינקט שום הליך כנגד החברה על ידי נושה כלשהו במהלך תקופת הדחייה ושהחברה לא תעדיף נושים אחרים במהלך תקופה זו.



בתוך כך, החברה הבת קיבלה אף היא ארכה של חודש (עד ל-18 ביולי) על תשלום קרן בהיקף של כ-31.6 מיליון שקל ללאומי. במכתב אותו שלח אתמול הבנק לחברה נכתב כי החברה נדרשת לקיים את תנאי האשראים במועדם ובמלואם ללא כל שינוי, אך בבנק ציינו כי החברה תקבל ארכה של חודש לפירעון תשלום האשראי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully