וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה מעוניין להעניק סמכות פיקוח לרשות לניירות ערך על שכר הבכירים

סוכנויות הידיעות

10.6.2009 / 10:31

לפי הצעת הממשל הרשות תאלץ את חברות הפיננסים להעניק לבעלי המניות זכות להצביע בנוגע לשכר, לפי בלומברג



ממשל אובמה מתכנן להעניק סמכות לרשות לניירות ערך בארה"ב (sec), לאלץ את חברות הפיננסים להעניק לבעלי המניות את הזכות להצביע בנוגע לשכר הבכירים – כך אמרו מקורבים לנושא לבלומברג.



ההצעה עשויה לכלול שינוי במדיניות מתן שכר הבכירים כבר בימים הקרובים, כך אמרו המקורבים. הקונגרס האמריקאי יצטרך לאשר את מתן הסמכות ל-sec ולבעלי המניות, בנוגע לבונוסים, משכורות וחבילות הטבות.



מטרת שינוי הסמכויות היא להבטיח שחברות פיננסים אשר יחזירו את כספי תוכנית החילוץ למגזר הפיננסים (tarp), עדיין יהיו מחוייבות לפעול לפי קווים מנחים אוניברסליים, שמטרתם להוריד את לקיחת הסיכונים של הבנקים. שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר האשים מספר פעמים את מדיניות מתן התמלוגים על רווחים בטווח הקצר ביצירת המשבר הפיננסי הגרוע מאז שנות השלושים.



גייתנר צפוי להיפגש היום עם יושבת ראש ה-sec, מרי שפירו, ועם נציגים מהפדרל ריזרב ומהאוצר. הבכירים צפויים "להגדיר תקנים ועקרונות לפיקוח ולערוך שינוי כולל במדיניות מתן השכר בתעשיית הפיננסים", לפי דברי שר האוצר אתמול.



"אחד הרעיונות הוא לקשור את השכר לביצועים טובים בטווח הארוך, ולהביא לכך שהשכר ישקף את כמות הסיכון שנלקחה", אמר גייתנר בשימוע בפני ועדה של הסנאט.



שינוי שכר הבכירים במגזר הפיננסים בארה"ב הוא חלק מיוזמתו הנשיא ברק אובמה, לערוך שינוי כולל בענף לאחר המשבר הפיננסי. אובמה יחשוף את סדרת הצעותיו לשינוי הכולל במגזר ב-17 ביוני, כך אמר דובר הבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully