וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר על תנאי לשלוש שנים הוטל על חברתו של סמואל ישראל שסייעה לו לביים התאבדות

הדר תדמור

10.6.2009 / 11:11

דברה ריאן סייעה לישראל להתחמק מריצוי עונש מאסר של 20 שנה לאחר שהורשע בהונאה בשווי 400 מיליון דולר



דברה ריאן, בת זוגו של סמואל ישראל שהורשע בשיתוף פעולה בהונאה בשווי 400 מיליון דולר והביאה להתמוטטותה של קרן באיו, קיבלה שלוש שנות מאסר על תנאי לאחר שסייע לו להימלט ממעצר. בנוסף הטיל עליה בית המשפט מעצר בית לתקופה של ארבעה חודשים, והורה לה לנתק קשריה עם ישראל.



בחודש מארס הודה ישראל, ממייסדי קרן הגידור הכושלת באיו, כי ביים התאבדותו כדי לחמוק מעונש מאסר של 20 שנה.



ישראל, בן 48, נידון בשנה שעברה לעונש של 20 שנות מאסר בגין חלקו בהונאה בסך יותר מ-400 מיליון דולר. תחילה העריכו רשויות החוק כי ישראל התאבד בקפיצה מגשר בעיר ניו יורק, לאחר שמכוניתו נמצאה נטושה על גשר בר מאונטן, כאשר על השמשה הקדמית המאובקת של המכונית היה רשום הביטוי "התאבדות אינה כואבת" ("suicide is painless"). מפתחות הרכב וחבילת תרופות נמצאו במכונית.



עשרה ימים לאחר היעלמותו עצרה המשטרה את ריאן, אשר הואשמה בסיוע לביום התאבדותו של בן זוגה, על ידי כך שליוותה אותו לגשר ברכב נוסף ביום היעלמו, ואז הסיעה אותו מהמקום. בהמשך גם סייעה לו לארוז את חפציו על רכב שטח ולהעמיס קטנוע על גג הרכב, לפני שישראל נעלם.



לטענת ישראל הוא באמת ניסה לשים קץ לחייו, אך נכשל. כאשר לא הצליח בניסיונו להתאבד, אמר ישראל, הוא הבין שאלוהים רצה כי יסגיר את עצמו ולא יתאבד. גם בקשותיה של אימו להסגיר את עצמו סייע להחלטתו של ישראל שלא להתאבד. לאחר ההחלטה נסע ישראל באופנוע להסגיר את עצמו לתחנת המשטרה בעיר סאות'וויק במדינת מסצ'וסטס.



בריחתו של ישראל היתה סיפור מביך במיוחד עבור עורכי הדין שלו, המגינים על נמלט נוסף - הישראלי קובי אלכסנדר, המנכ"ל לשעבר של קומברס - המבוקש על ידי רשויות המשפט האמריקאיות בחשד לתארוך לאחור (backdating) של אופציות. אלכסנדר ברח מידי השלטונות בארה"ב ב-2006 ומתגורר מאז בנמיביה שבאפריקה.



בנוסף לעונש מאסר של 20 שנה, הורה בית המשפט האמריקאי לישראל לשלם למשקיעים בקרן באיו פיצויים בסך 300 מיליון דולר.



החקירה נגד באיו, אשר ניהלה נכסים בשווי של כ-440 מיליון דולר, החלה בקיץ 2005, לאחר שהמחאות החזר שנתנה החברה ללקוחותיה לא היו ניתנות לפדיון. החברה הודיעה בסוף יולי כי בכוונתה לצמצם את פעילותן של קרנות הגידור ולהחזיר ללקוחות כספים, ו"נעלמה". באיו הודיעה במאי 2006 באופן רשמי על פשיטת רגל.



ישראל ושותפו להקמת באיו, ג'יימס מארקס, וכן סמנכ"ל הכספים לשעבר של הקרן, דניאל מרינו, הודו כי שיקרו ללקוחותיהם לגבי היקף רווחי והפסדי הקרן, זייפו דו"חות ביקורת חשבונות ודו"חות כספיים - והקימו ברוקראז' אשר ביצע את פקודות המסחר שהסבו הפסדים ללקוחותיהם, אך הניב להם עמלות בסך מיליוני דולרים. מרינו נידון בחודש ינואר לעונש של 20 שנות מאסר, ומארקס, אשר עזב את הקרן בשנת 2001, נידון לעונש של ארבע שנים ושלושה חודשי מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully