וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים מתכננת להקים נציגויות בחו"ל כדי לשווק את מדיניות המס האטרקטיווית של ישראל

הילה רז

10.6.2009 / 12:18

הנציגויות יעסקו גם בגביית מס על פעילות ישראלית בחו"ל



רשות המסים בוחנת הקמת נציגויות במדינות אירופה וארצות הברית. לפי התוכנית, שהוצגה היום לראשונה בקווים כלליים, נציגי רשות המסים מעבר לים ישווקו את הקלות המס ותוכניות המס האטרקטיוויות של מדינת ישראל ליהודים בעלי הון, ישראלים שהיגרו מטעמי עבודה והכנסה המעוניינים להעתיק את מגוריהם לישראל.



בנוסף יעסקו נציגי רשות המסים בגביית מס נכונה התואמת את הפעילות העסקית הישראלית מעבר לים. לדברי גידי בר זכאי, סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות, "אנחנו יכולים לגבש עם משרד האוצר תוכניות אטרקטיוויות, אבל אם לא מכירים אותן מעבר לעולם - לא עשינו את עבודתנו. יש לגבות מס אמת ממי שצריך לשלם, ולתת פטור למי שמגיע לו. מי שבא להשקיע פה - יבורך".



לדברי בר זכאי, רשות המסים צריכה לנצל את המשבר הכלכלי העולמי ולהביא לארץ נכסי הון אנושי ונכסים פיננסיים רבים יותר. לדבריו, "התחלנו בהליך להבאת הון אנושי לישראל בשיתוף עם משרד הקליטה בשנת 1996. כשפקד את העולם המשבר הנוכחי התוכנית כבר היתה לאחר חקיקה, ומוכנה". בר זכאי הוסיף כי בעקבות המשבר הכלכלי "אנשים מחפשים את דרכם בעולם. אנחנו רואים איך במדינות הגוש האירופי, בבריטניה ובארה"ב יש תנודת מטוטלת שגורמת לעודף רגולציה והגזמה". מכיוון שישראל אינה חברה באיחוד האירופי, והיא גיבשה מדיניות מס אטרקטיווית בשנים האחרונות, אמר בר זכאי כי הוא מצפה לכך "שיגיע הון אנושי משובח, עתיר נכסים".



לפי מדיניות המס שגובשה באחרונה ונכנסה לתוקף במטרה למשוך לישראל בעלי הון, פטורים כיום תושבים חוזרים מדיווח לרשויות המס במשך 10 שנים מיום חזרתם, על כל הכנסה שצמחה להם מחוץ לישראל. הפטור על מס מההכנסות שצומחות מחו"ל הוא גורף, ולרשות המסים לא איכפת מהיכן ואיך צמח הרווח בחו"ל.



בר זכאי ציין כי רשות המסים פועלת כדי לצמצם את התקלות למינימום, אך מאזנת זאת למול הצורך לזהות ניצול של התוכנית לרעה על ידי גורמים שונים, ובהם אנשים שינצלו את התוכנית ואינם תושבי חוץ, אנשים שחזרו אך דיווחו על הכנסות מהארץ כאילו הופקו בחו"ל וכדומה. "אנחנו יודעים לאתר ניצול לרעה. לא נעצור המראה של מטוס בגלל נוסע סמוי, אבל את הנוסע הסמוי נדע לאתר - אל דאגה", הבהיר בר זכאי.



בנוסף סיפר בר זכאי בכנס כי רשות המסים קיימה באחרונה באחרונה עם מנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב בנוגע להצעה שעלתה להנהיג בישראל חנינת מס בעקבות המשבר הכלכלי.



הרעיון לחנינת מס עולה כל כמה שנים, ועומדים מאחוריו בעיקר גורמים בעלי עניין המעוניינים שלא לשלם את חובם לרשויות המס. באחרונה עלה הרעיון לרגל חגיגות ה-60 למדינת ישראל, אך הוא נזנח וצץ פעם נוספת.



לדברי בר זכאי "דעתנו היתה שחנינת מס אינה נכונה והמלצנו שלא לעסוק בכך למרות המשבר. אנחנו עלולים לעודד את אלו שצריך להעמיד לדין פלילי במידה וייתפסו. זה חוצה גבולות, משנה כללים, ובעיקר מכביד מאוד על מי שפעל כל השנים לפי חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully