וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התיירות: "ברקת מדבר על 10 מיליון תיירים בירושלים בשנה - באיזה כביש הם יגיעו והיכן ילונו?"

עירית רוזנבלום

10.6.2009 / 12:42

סטס מיסז'ניקוב: "פקידים מתייחסים לשר כאל תייר לרגע; הייתי רוצה להישאר ארבע שנים מלאות במשרד"



"פקידים מתייחסים לשר כאל תייר לרגע. הייתי רוצה להישאר ארבע שנים מלאות במשרד שיאפשרו לי להתוות מדיניות ולקצור את הפירות של מדיניות זו, יש לשנות את שיטת הממשל", כך אמר שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, במפגש עם כ-40 בכירים במשק בביתה של נגה קינן, יו"ר פורום cfo וחברת נשיאות בפורום ראשי המשק.



מיסז'ניקוב הוסיף כי "יש להעלות את אחוז החסימה אשר עומד כיום על 2.5%. בשל אחוז החסימה הנמוך אנו עדים למצב של ריבוי מפלגות. בכנסת הקודמת היו 26 מפלגות. העלאת אחוז החסימה, יכולה לתקן תופעה זו, ניסינו לפעול לשם מטרה זו, אך לא זכינו לתמיכתן של שלושת המפלגות הגדולות".



השר מיסז'ניקוב התייחס גם לבעיית השיווק, של מדינת ישראל ואמר: "המיצוב והמיתוג שלנו לא נכון. השימוש בדוגמניות לקידום מדינת ישראל הוא אינו נכון. לכל מדינה יש דוגמניות. כיום, אנו מכינים קבוצות עבודה למיצוב ושיווק ישראל תוך התמקדות בקהל היעד של 100 מיליון בני הדתות, אשר מעוניינים להגיע לארץ ולבקר בירושלים המקודשת עבורם ובאתרים קדושים אחרים. יש להוציא את תקציב משרד התיירות בחוכמה, ולהיעזר ברשתות מדיה גדולות בארה"ב למיתוג נכון של ישראל.



השר מיסז'ניקוב ציין כי ישנה חשיבות לשמירה על משמעת תקציבית ושמירה על אחוז נמוך של ההוצאה הציבורית, שכן פריצת המסגרת התקציבית עלולה להביא לירידת דירוג האשראי, תקשה על הבאת השקעות זרות ופיתוח בישראל. במצב כיום, תקציב משרד התיירות לא מאפשר השקעה משמעותית בתשתיות. לדבריו, ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, מדבר על חזון של 10 מיליון תיירים שיגיעו לירושלים בשנה. "השאלה הנשאלת היא באיזה כביש הם יגיעו לשם והיכן ילונו. יש להוציא מחוק ההסדרים את ביטול פטור המע"מ. אין לבטל פטור על ענף שמביא תעסוקה רבה", הדגיש שר התיירות.



אבי פרידמן, מנכ"ל קונטיננטל איירליינס, ציין כי "מדינת ישראל לא מופיעה בחוברות תיירות רבות בעולם. יש לפנות ישירות לתייר הפוטנציאלי, ולהזמין אותו לנפוש באילת, לדוגמה, באופן ישיר ואישי יותר". כמו כן ציין פרידמן כי "תיירים רבים נאלצים לעבור מסכת של שאלות ובדיקות מחמירות עם כניסתם לישראל. יחס זה גורם נזק חמור לתיירות בישראל".



קובי מור, מנכ"ל רשות שדות התעופה, אמר בתגובה כי "נושא הבידוק הבטחוני עומד בפני מהפך. רשות שדות התעופה תחל בפילוט ברבעון הראשון של שנת 2010, שעיקרו הוא בדיקת הכבודה 'מאחורי הקיר' ללא בדיקה הגורמת חוסר נעימות לתייר עצמו. הכבודה תעבור בידוק מקיף ותחסוך את התעוררות שאלת השוויוניות בתחקור".



אלי מסר, מנכ"ל נתיבי אוויר אוסטריים, אמר כי "בשלושים שנה בקושי הצלחנו להכפיל את מספר התיירים, וזה אומר שצריך לשנות את השיטה".



שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד ציין ש"יש תחושה בעולם שאנו אזור טרור וקרבות. תחושה זו מאפילה על כל מה שלמדינת ישראל יש להציע. לפני שנה וחצי חברת נמל אשדוד עשתה ניסיון להביא לארץ ספינות המספקות שיט תענוגות במסגרת מסען. הניסיון כשל משום שהיינו לאחר מלחמת לבנון השנייה. כיום, המצב השתנה וניתן לראות נכונות רבה יותר להגיע לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully