וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים מורים על עליות בפתיחה על רקע אישור מכירת נכסי קרייזלר לפיאט

ניר צליק

10.6.2009 / 14:30

המשקיעים ממתינים לנתוני מאזן הסחר האמריקאי שיתפרסמו היום



החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מורים על עליות של עד 1.5% בפתיחה על רקע החלטת בית המשפט האמריקאי להתיר מכירת נכסי קרייזלר לפיאט, בניגוד להחלטה קודמת.



אמש הסתיים המסחר במגמה חיובית. דאו ג’ונס נסחר ביציבות וננעל ברמה של 8,761 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.9% לרמה של 1,860 נקודות ו-s&p 500 התחזק ב-0.3% לרמה של 942 נקודות.



בגזרת המקרו, כשעה לפני פתיחת המסחר יתפרסם מאזן הסחר האמריקאי לחודש אפריל, כאשר ציפיות האנליסטים הן שהייבוא יעלה על הייצוא ב-28.5 מיליארד דולר. לשם השוואה, בחודש הקודם עמד הפער על 27.6 מיליארד דולר.



במהלך היום יתפרסם גם ספר הבז', שעשוי לשפוך אור על מצבה האמיתי של הכלכלה האמריקאית. ספר הבז' מתפרסם כשבועיים לפני ועידת הבנק הפדרלי לקביעת המדיניות המוניטרית, כאשר בכל פעם בנק פדרלי מחוזי אחר מתוך 12 המחוזות של הבנק הפדרלי מייצר דו"ח המספק עדות אנקדוטלית על מצב הכלכלה.



בנוסף, יתפרסם דו"ח משרד האנרגיה האמריקאי על מצב מלאי הנפט, כאשר ירידה חדה במלאי תדחוף את מחירי הנפט כלפי מעלה. מחיר הנפט נסחר מעל 71 דולר לחבית ברמת שיא של שבעה חודשים, לקראת פרסום נתוני מלאי הנפט בארה"ב ובעקבות היחלשות הדולר. מכון הנפט האמריקאי העריך אתמול כי מלאי הנפט בארה"ב ירדו ב-5.96 מיליון חביות ל-357 מיליון חביות בשבוע שעבר - הרמה הנמוכה מאז חודש מארס.







ממשל אובמה מתכנן להעניק סמכות לרשות לניירות ערך בארה"ב (sec), לאלץ את חברות הפיננסים להעניק לבעלי המניות את הזכות להצביע בנוגע לשכר הבכירים – כך אמרו מקורבים לנושא לבלומברג. ההצעה עשויה לכלול שינוי במדיניות מתן שכר הבכירים כבר בימים הקרובים, כך אמרו המקורבים. הקונגרס האמריקאי יצטרך לאשר את מתן הסמכות ל-sec ולבעלי המניות, בנוגע לבונוסים, משכורות וחבילות הטבות.



בית המשפט בארה"ב אישר אתמול את מכירת נכסי יצרנית קרייזלר ליריבתה האיטלקית פיאט. שלשום החליט בית המשפט בארה"ב לדחות את מכירת נכסיה של יצרנית הרכב קרייזלר לקבוצת משקיעים בהובלת פיאט האיטלקית, בעקבות עתירה שהגישו שלוש קרנות פנסיה. אתמול הפך בית המשפט העליון את ההחלטה וקבע כי העסקה לא תידחה. קרייזלר מתכננת לסגור את העסקה עם פיאט עוד הבוקר, לפי מקור המקורב לפרשה שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס.



מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת לואיס, אמר כי בכירים בממשל אילצו אותו להשלים את רכישת מריל לינץ' בינואר לאחר שנודע לו על הפסדיו הכבדים של האחרון. דבריו של לואיס נאמרו במסגרת מסמכים מכינים לעדותו מחר בפני הקונגרס. לטענת לואיס, בדצמבר האחרון, לאחר שבעלי המניות בבנק אוף אמריקה אישרו את העסקה, הוא פנה לבכירי משרד האוצר והבנק הפדרלי ואמר להם כי הוא שוקל לסגת ממנה, עקב ההפסדים. "נציגי הממשל והבנק הפדרלי ביקשו ממני לדחות כל פעולה כזו", אמר לואיס.



במניות הישראליות, ג'אז, שנרכשה על ידי , יצרנית השבבים ממגדל העמק, קיבלה תעודת הסמכה לתקן ניהול איכות iso/ts עבור תעשיית הרכב. ההסמכה עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה העסקית של החברה להגדלת הנוכחות בשווקים ייחודיים, ביניהם תעשיית הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully