וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחירים יורדים: מוצרי החלב שבפיקוח יוזלו ב-4.6%; הביצים - ב-4.4%

עמירם כהן

10.6.2009 / 15:32

ההוזלות נגזרות מהירידות שחלו במחירי המזון לבעלי חיים בשוק הסחורות העולמי כתוצאה מהמשבר הכלכלי



שרי החקלאות והאוצר, שלום שמחון ויובל שטייניץ, חתמו על צו להוזלת החלב ומוצרי החלב שבפיקוח, כמו גם סוגי הביצים שבפיקוח בשיעור ממוצע של 4.5%. ההוזלה תיכנס לתוקף החל מיום ראשון הקרוב (14 ביוני 2009). מחירי מוצרי החלב שבפיקוח יוזלו בשיעור ממוצע של 4.6% והביצים בשיעור של 4.4%. השרים אימצו בהחלטתם את המלצת ועדת המחירים המשותפת לשני המשרדים.



הסמנכ"ל לייצור והמפקח על המחירים במשרד החקלאות, איציק בן דוד, מסר כי ההוזלות במחירי החלב והביצים נגזרות מהירידות שחלו בחודשים האחרונים בעלויות היצור של מוצרי המזון מהחי, ירידות מחירים הנובעות מההוזלות שחלו בשוק הסחורות העולמי במחירי הגרעינים להכנת תערובות לבעלי חיים.

בנוסף, המליצה ועדת המחירים להסיר את הפיקוח ממחירי 3 מוצרי חלב נוספים: גבינה קשה מסוג "טל העמק", שמנת מתוקה טרייה ושמנת מתוקה עמידה. לאחר הסרת הפיקוח על 3 המוצרים, נותרו בפיקוח 10 מוצרי חלב בלבד: חלב טרי 1% וחלב טרי 3% בשקיות ובקרטונים, אשל 4.5%, גיל 3%, שמנת חמוצה 15%, חמאה רגילה, גבינה קשה חצי שמנה "עמק", גבינה קשה שמנה גלבוע. בנוסף, כל סוגי הביצים מצויים בפיקוח, למעט ביצים אורגניות למיניהן.



מרבית מוצרי החלב ובכלל זה היוגורטים והמעדנים למיניהם אינם מצויים תחת פיקוח ומחיריהם נגזרים מהתחרותיות בשוק ומשיקולי היצרנים והסוחרים. הניסיון מעלה כי אין כמעט קשר בין הוזלת מחירי המוצרים המפוקחים למחירי המוצרים הבלי מפוקחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully