וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הבקשות של מעסיקים לפטר או לקצץ במשרות נשים בהריון גדל בכמעט 200%

חיים ביאור

10.6.2009 / 15:54

יו"ר נעמת עו"ד טליה ליבני: לאסור בהוראת שעה פיטורי נשים בהריון עד תום המשבר



מספר הבקשות לפיטורי נשים בהריון או לקיצוץ במשרה לנשים בהריון היה בחמשת החודשים הראשונים של השנה 811, לעומת 275 בקשות שהוגשו בתקופה המקבילה של 2008 - גידול של 94%. מדובר בבקשות שהגישו מעסיקים לממונה על תעסוקת נשים במשרד התמ"ת כי תאשר פיטורים או קיצוץ משרה של נשים בהריון.



הממונה על תעסוקת נשים, רבקה מקובר, אמרה אתמול כי ההרעה במצבן העסקי של חברות רבות כתוצאה מהמשבר הכלכלי, היא הגורם לקפיצת המדרגה הגדולה במספר הבקשות שהגישו מעסיקים השנה כי תאשר פיטורים או קיצוץ משרה של נשים בהריון.



מקובר הודתה כי מעסיקים רבים "מפעילים עלי לחץ רב, כדי שאאשר פיטורים או קיצוצי משרות של נשים אלה, בטענה שהם חייבים לבצע התייעלות בעסקים". ואולם, לדבריה, היא מעדיפה דווקא לדחות חלק מהבקשות של המעסיקים, בעיקר אלה הנוגעות לפיטורים, "כי אני יודעת שלאשה בהריון מתקדם, קשה עד בלתי אפשרי כיום להשיג משרה אחרת". שיעור הבקשות של מעסיקים הנתקלות בסירוב מצד הממונה מגיע ל-50%.



יו"ר ארגון הנשים נעמת, עו"ד טליה ליבני, פנתה אתמול לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשרי האוצר והתמ"ת כי יזמו הוראת שעה שתוקפה יהיה עד סיום המשבר הכלכלי הנוכחי ולפיה על מעסיקים יאסר באופן גורף לפטר נשים בהריון.



ליבני הודתה כי ייתכן ויש נשים בהריון שתפקודם לקוי ולכן לפי כללי הצדק יש לפטרן. "למרות זאת, אני סבורה שבשעת חירום כלכלית זו לא יקרה שום דבר רע למעסיק שיימנע מלפטר עובדת בהריון במשך 3-4 חודשים נוספים, גם אם אינה טובה". ליבני העלתה את הצעתה זו גם בפני ראש הממשלה הקודם, אהוד אולמרט, שהגיב בחיוב, אך לא קידם את חקיקת הוראת השעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully