וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דברי האוצר בסוגיית השכר - אחיזת עיניים"

ההתכתשות בין בנק ישראל למשרד האוצר עלתה מדרגה: לאחר ששר האוצר אמר אמש כי הנגיד חזר בו מההבנות שהושגו בשנתיים האחרונות בנושא חוק בנק ישראל, פרסם היום הבנק מכתב חריף

מחריף המאבק בין בנק ישראל לאוצר. לאחר שאתמול אמר שר האוצר, יובל שטייניץ כי הנגיד סטנלי פישר חזר בו מכל ההבנות והסיכומים שהושגו בשנתיים האחרונות בנושא חוק בנק ישראל, פרסם היום בנק ישראל הודעה ובה נאמר: "לצערנו, אחרי שלוש וחצי שנים של ניסיון לקדם את חוק בנק ישראל תוך שיתוף פעולה עם האוצר, אנו מגלים פעם נוספת שזווית הראייה של האוצר מעידה על חוסר הבנה ביחס לבנק מרכזי ועצמאותו, ואינה משרתת את האינטרסים של המשק הישראלי. חבל שחוק כל כך חשוב למשק, בעיקר בעת הנוכחית שבה המשק מתמודד עם השלכות של משבר כלכלי, אינו מקודם".

עוד נכתב בהודעה, כי "ההתייחסות של האוצר לגבי הפיקוח על השכר היא אחיזת עיניים. בבנק ישראל מדגישים, שבהצעת החוק החדשה לבנק ישראל יש מנגנון פיקוח חיצוני על השכר בבנק באמצעות ועדה מקצועית, שמבטיח שקיפות ובקרה ציבורית על השכר. מערכת הפיקוח הנוכחית נכשלה מזה זמן מכיוון שאינה מסוגלת לקחת בחשבון את הצרכים של בנק ישראל כגוף שלטוני חשוב במסגרת ניהול המדיניות הכלכלית בישראל. לצערנו מערכת הפיקוח הנוכחית רק מעודדת התקפות תקשורתיות על בנק ישראל".

"אנו מציעים למשרד האוצר להפסיק את הקמפיין התקשורתי שלהם ולהיכנס למשא ומתן כדי לקדם את החוק. אנו סומכים על מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שהוסמך על ידי ראש הממשלה לקדם את החוק, שיגיש את המלצותיו בהקדם".

מהאוצר נמסר בתגובה לדברים, כי "האוצר ישמח להמשיך את המגעים לקידום חוק בנק ישראל בהמשך להבנות ולסיכומים שהושגו לאחר כשנתיים של דיונים ממושכים".

"עם כל הכבוד וההערכה לבנק ישראל ולתפקידו בכלכלה הישראלית, באוצר עומדים על כך שלא ניתן לקיים שקיפות ומנהל תקין ללא פיקוח אחיד ואפקטיבי על השכר במגזר הציבורי כולו ללא יוצא מהכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully