וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מעוניינת להעביר חלק מיתרות המט"ח שלה מאג"ח ממשלתיות של ארה"ב לאג"ח של קרן המטבע

סוכנויות הידיעות

10.6.2009 / 17:42

הציפייה כי רוסיה תפחית את אחזקותיה באג"ח אמריקאיות שולחת את שוק האג"ח בארה"ב כלפי מטה



רוסיה עשויה להעביר חלק מיתרות המט"ח שלה מאג"ח ממשלתיות של ארה"ב לאג"ח של קרן המטבע הבינלאומית (imf), כך הודיע הבנק המרכזי של רוסיה היום. בעקבות ההודעה, נחלש הדולר, וירידות נרשמות גם בשוק האג"ח הממשלתיות של ארה"ב.



אלכסיי אוליוקאייב, סגן יו"ר הבנק המרכזי של רוסיה, אמר כי ייתכן וחלק מיתרות המט"ח יועברו מאג"ח אמריקאיות לאג"ח של קרן המטבע, וחזר בכך על אמירה דומה של שר האוצר הרוסי, אלכסיי קודרין. בכיר נוסף בבנק המרכזי אישר את דבריו של אוליוקאייב לסוכנות הידיעות בלומברג, אך ביקש לשמור על עילום שם.



התשואה על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים מתחזקת כעת ב-0.03% לרמה של 3.89%, ומתקרבת לרמתה הגבוהה זה 7 חודשים. הדולר נחלש מול מרבית המטבעות בשל הציפייה כי רוסיה תפחית את אחזקותיה באג"ח נקובות בדולרים. כ-30% מיתרות המט"ח של רוסיה, שהסתכמו ב-401.1 מיליארד דולר בסוף מאי, מוחזקות באג"ח ממשלתיות של ארה"ב, לדברי אוליוקאייב. קודרין אמר במאי כי רוסיה מתכוונת לרכוש אג"ח של ה-imf בסך 10 מיליארד דולר.



זוהי הנפקת האג"ח הראשונה של קרן המטבע, שנועדה לאפשר לה לעמוד בביקוש הרב להלוואות. אג"ח של קרן המטבע יכולות להעניק למדינות אמצעי נוסף להזרמת כספים לקרן, המעניקה הלוואות למדינות נזקקות. אין מדובר באג"ח רגילות, כיוון שהריבית עליהן צמודה לסל מטבעות של קרן המטבע, המכונה special drawing rights. סין צפויה לרכוש אג"ח בשווי 50 מיליארד דולר מקרן המטבע, אמר יו"ר הקרן, דומיניק שטראוס-קאהן, ביום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully