וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת בכתב ההגנה לתביעת איש הימין נועם פדרמן: הסאטירה על פדרמן עדינה לעומת המציאות

נורית רוט

10.6.2009 / 18:04

פדרמן הגיש תביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקל נגד הרשות השנייה וקשת בשל מערכון ב"ארץ נהדרת"



"במקרה שלנו, הסאטירה, המנסה להקצין את הדברים, נתקלת בתחרות קשה מצד המציאות. שכן האירועים האמיתיים והתבטאויותיו בפועל של התובע עצמו עולים על כל דמיון... מדובר אם כן לא בסאטירה המקצינה את המציאות בעת שהיא מתארת שפיכת חומצה על חייל, קריאות המשוות אנשי כוחות הביטחון לנאצים וגזענות קשה. במקרה שלנו, הסאטירה מעדנת את הרושם שיוצרים האירועים האמיתיים, באמצעות שימוש בהומור" - כך נטען בכתב ההגנה שהגישה אתמול קשת לתביעתו של איש הימין נועם פדרמן.



לפני כחודש הגיש פדרמן תביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקל נגד הרשות השנייה וזכיינית ערוץ 2 קשת ונגד עורך התוכנית מולי שגב, בשל שידור מערכון מפברואר השנה בתוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת".



לפי כתב התביעה, המערכון הוא פארודיה בנוסח סיטקום אמריקאי על תושבי בית השלום בחברון, "שמציג את הדמויות כשונאי חיילי צה"ל, כאנשים שבשפתם שגור הכינוי נאצי כלפי כל מי שלא מוצא חן בעיניהם כולל הורים, מתעללים סדרתיים בערבים (לדוגמה: ערבי משמש קרש גיהוץ וכו')". לפי התביעה, בסוף המערכון הופיעה הכתובית: "יוצר הסדרה וכותב ראשי: נעם פדרמן". לטענת פדרמן, המערכון "חצה את כל גבולות הטעם הטוב", ו"ייחוס המערכון אליו מוציאה את שמו לרע".



בכתב ההגנה שהגישה אתמול קשת, באמצעות משרד עו"ד רון גזית, רוטנברג, נטען כי מדובר בתביעת סרק קנטרנית שנועדה לנצל לרעה את הליכי המשפט כדי להשיג "כותרת בעיתון", ואילו קבלת התביעה "עלולה לסמן את קיצו הקרוב של חופש הביטוי במדינה. עצם הגשת התביעה נועדה ליצור חשש וצנזורה פנימית בקרב יוצרים ואנשי תקשורת, הנרתעים ממאבקים משפטיים יקרים, ובכך להגדיל את חופש הפעולה של גורמים קיצונים כמו התובע". עוד טוענת קשת כי פדרמן בעצמו עושה שימוש תדיר בביטויים מהטרמינולוגיה הנאצית ולכן אינו יכול לבוא בטענות על דרך הצגתו במערכון כמי שעושה שימוש בביטויים אלה.



בנוסף טוענת קשת כי לפדרמן אין שם טוב ולכן לא נגרם נזק לשמו הטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully