וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הבקשות למשכנתאות בארה"ב ירד לרמתו הנמוכה זה 5 חודשים - הריבית על המשכנתאות עודנה גבוהה

מיכל רמתי

10.6.2009 / 18:45

הבנק הפדרלי רכש היום אג"ח ממשלתיות בסך 3.5 מיליארד דולר, אך טרם הצליח להוריד את הריביות על המשכנתא



מספר הבקשות למשכנתאות בארה"ב ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר בשל גידול בעלויות ההלוואות, שפגעו בביקוש למחזור משכנתאות. הירידה מעידה כי מאמציו של הבנק הפדרלי להוזיל את המשכנתאות אינם מצליחים במידה הרצויה. הבנק הפדרלי רכש היום אג"ח ממשלתיות של ארה"ב בשווי 3.5 מיליארד דולר, שמועד פרעונן בין השנים 2019-2026, במסגרת מאמציו להוריד את עלויות ההלוואות.



מדד הבקשות למשכנתאות לרכישת בית או למימון מחדש של איגוד בנקאי המשכנתאות האמריקאי (mba) ירד ב-7.2% בשבוע שעבר, ל-611. מדד המשכנתאות החדשות עלה ב-1.1%, אך מדד מחזור המשכנתאות צנח ב-12%. בשבוע שעבר עלו הריביות על המשכנתאות בריבית קבועה לרמתן הגבוהה ביותר השנה, ואיימו להמשיך לבלום את שוק הנדל"ן.



בנפרד רכש היום הבנק הפדרלי של ניו יורק אג"ח ממשלתיות של ארה"ב בשווי 3.5 מיליארד דולר. הבנק הפדרלי הודיע על כוונתו לרכוש אג"ח בשווי עד 1.75 טריליון דולר מוקדם יותר השנה, בניסיון להוריד את עלויות ההלוואות בארה"ב ולהפיג את מחנק האשראי. בחודשים האחרונים נרשמה ירידה איטית בריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, שהגיעה באפריל ל-4.85%, אך כעת גבוה שיעור זה לעומת דצמבר, ובשבוע שעבר הגיע ל-5.45%.



נשיא הבנק הפדרלי של ריצ'מונד, ג'פרי לאקר, אמר היום כי הבנק הפדרלי צריך להיזהר מהעלאת ריבית מוקדם מדי או מאוחר מדי. הוא גם אמר כי החששות לגבי הזרמת הכסף האדירה לשווקים באמצעות רכישות האג"ח לגיטימיים, אך כי הוא אינו צופה אינפלציה פרועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully