וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוקטר אנד גמבל אישרה את מינויו של רוברט מקדונלד למנכ"ל החברה במקומו של איי.ג'יי לאפלי הותיק

רויטרס

10.6.2009 / 19:11

לאפלי ימשיך להחזיק בתפקיד היו"ר; מקדונלד הוא סמנכ"ל התפעול הנוכחי של החברה, אליה הצטרף לפני 29 שנים



פרוקטר אנד גמבל הודיעה היום רשמית כי איי.ג'יי לאפלי, המנכ"ל הוותיק של ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל, יפרוש מתפקידו לאחר תשע שנים ויוחלף בסמנכ"ל התפעולי הנוכחי של החברה. דירקטוריון פרוקטר אנד גמבל אישר את מינויו של רוברט מקדונלד, הסמנכ"ל התפעולי הנוכחי של החברה, למנכ"ל במקומו של לאפלי. לאפלי, שצפוי לעזוב את תפקידו כמנכ"ל ב-1 ביולי לאחר תשע שנים, יישאר בתפקידו כיו"ר החברה.



חילופי ההנהלה בפרוקטר אנד גמבל מתרחשים בתקופה בעייתית עבור החברה בת 172 השנים, שסבלה בשנים האחרונות מהאטה במכירותיה ועוררה חששות בקרב בעלי המניות כי הפכה לגדולה מדי מכדי להמשיך לצמוח בקצב מהיר. במהלך תשע השנים בהם שימש כמנכ"ל p&g חולל לאפלי מהפך בעסקיה של החברה, הוביל את רכישת ג'ילט תמורת 57 מיליארד דולר והכפיל את מכירותיה של החברה עד ל-83.5 מיליארד דולר, נכון לשנת הכספים שהסתיימה ביוני 2008. במאי האחרון הורידה p&g את תחזית הרווח שלה לשנת הכספים שתתחיל ב-1 ביוני, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי שהוביל לירידה במכירות.



למרות שעזיבתו הצפויה של לאפלי הפתיעה אנליסטים רבים, גורמים המקורבים לחברה מסרו ל"ג'ורנל", כי חילופי ההנהלה היו מתוכננים במשך שנתיים לפחות, ואינם קשורים לחוסר שביעות רצון מביצועיה של החברה. לדבר גורם המקורב לחברה, לאפלי עצמו ביקש לעזוב את תפקיד המנכ"ל כבר לפני שנים, אך הדירקטוריון לא הסכים עד שנמצא לו יורש מתאים.



בשנת 2000, כאשר קיבל לאפלי לידיו את ניהולה של פרוקטר אנד גמבל (p&g), היתה החברה בקשיים. המנכ"ל הקודם, דרק ג'אגר, הודח לאחר שניסיונותיו לארגן את החברה מחדש עלו בתוהו והביאו לאובדן 85 מיליארד דולר משווי השוק שלה.



מקדונלד, בוגר המכללה הצבאית וסט פוינט, יעמוד בפני החלטות קשות, בעקבות הירידה בביקוש למוצריה בעקבות המיתון. למשל, יהיה עליו להחליט האם לקדם את המוצרים הזולים של החברה, המתחרים במותגים יקרים יותר. אנליסטים אינם צופים כי יבצע שינויים אסטרטגיים מרחיקי לכת - מקדונלד הוא ממובילי החברה כבר זמן מה, ועובד בה כבר כ-29 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully