וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף טוב למכירת "עוף העמק"

ההסתדרות ונציגי הרוכשים הגיעו להסכם עקרונות לקראת הסכם עבודה קיבוצי לעובדי המפעל, שבמסגרתו יישמרו זכויות העובדים והסדר הפנסיה ישופר

ההסתדרות הגיעה היום להסכם עקרונות עם נציגי קבוצת רמי לוי ועמיר שיווק לקראת הסכם עבודה קיבוצי לעובדי המפעל. לאחר אישור הסכם העקרונות, הודיעו ההסתדרות וועד העובדים על תמיכתם באישור עסקת המכירה לקבוצת רמי לוי-עמיר.

כזכור, בתחילת חודש מרץ הודיעה הנהלת עוף העמק לעובדי המפעל שהמפעל נסגר ושהם מפוטרים לאלתר. מאז, החלו העובדים, בגיבוי ההסתדרות, לערוך הפגנות, להתבצר במפעל ולשבות בכדי להציל את עתיד המפעל. במקביל למאבק, החל הליך משפטי של פירוק המפעל לצורך מכירה ברשם האגודות השיתופיות.

קבוצת רמי לוי הציעו לרכוש את המפעל בסכום של 13 מיליון שקל אולם עדיין נותרה מחלוקת באשר לזכויות העובדים במסגרת הסכם עבודה קיבוצי. בעקבות מו"מ שקיימה ההסתדרות הוסכם, כי יישמרו זכויותיהם של העובדים בתנאי שכר, תוספות שכר והטבות לעובדים וכי הסדר הפנסיה לעובדים ישופר על פי הסכם התעשייה. כמו כן, באם המפעל יהיה ריווחי, העובדים יקבלו בונוס. הסכם העקרונות ינוסח כהסכם קיבוצי מסודר ב- 30 הימים הקרובים.

רמי לוי אמר היום: "אני ושותפיי עשינו הכול כדי שיהיה מקום פרנסה לעובדים ואני מקווה שהעסק ירוויח וישגשג ונוכל להיות שותפים עם העובדים בהצלחת העסק לאורך כל הדרך".

יו"ר הסתדרות מרחב עמקים צפוני, ליאון פרץ אומר היום: "אני מברך על הסכם העקרונות למען ביטחונם התעסוקתי של עובדי עוף העמק והצלחת המפעל".

יו"ר ועד העובדים, מוטי סער, שהפתרסם בזכות המאבק הססגוני שניהל המפעל אמר היום בעקבות ההסכם: "במלחמה על הבית שמרנו על פרנסתם של העובדים. המאבק שלנו אינו מובן מאליו. מדובר בהישג להסתדרות ולעובדים, שכן בתחילת המאבק אף אחד לא האמין שלמפעל בכלל יהיה קונה, קל וחומר שיהיה הסכם קיבוצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully