וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה מינה עו"ד נודע שיקבע שכר הבכירים בחברות שקיבלו סיוע ממשלתי

ניו יורק טיימס

11.6.2009 / 9:11

קנת פיינברג יקבע את השכר והבונוסים לבכירי החברות עד שיחזירו את ההלוואה לממשל



מאת סטיבן לבטון, ניו יורק טיימס



ממשל אובמה מתכנן להטיל מגבלות נרחבות על שכר בכירים ב-7 מהחברות הגדולות בארה"ב, שקיבלו סיוע של מיליארדי דולר מהממשל הפדרלי כדי שיוכלו לשרוד במשבר הפיננסי. אולם עבור רוב החברות בארה"ב לא תהיה השפעה רבה לעת עתה.



משרד האוצר האמריקאי מינה ביום רביעי עו"ד נודע מוושינגטון, קנת פיינברג, לפקח על שכר עובדים ב-7 חברות - aig, סיטי, בנק אוף אמריקה, ג'נרל מוטורס, קרייזלר וזרועות המימון של שתי האחרונות.



לפיינברג יהיו סמכויות נרחבות לקבוע את השכר והבונוסים לחמישה המנהלים הבכירים ביותר ול-20 העובדים בעלי השכר הגבוה בארגון. הפיקוח יימשך כל עוד לא מוחזרת ההלוואה במלואה. בין המנהלים ששכרם יפוקח על ידי פיינברג יהיו מנכ"ל סיטי ויקראם פנדיט, שקיבל 38 מיליון דולר ב-2008; קנת לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה, שקיבל 9 מיליון דולר ב-2008; ופריץ הנדרסון מ-gm, שקיבל 8.7 מיליון דולר ב-2008, על תפקידו כנשיא החברה.



תוכניתו של הממשל קוראת לקונגרס לאמץ חקיקה שתאפשר לבעלי המניות להצביע על רמות השכר של המנהלים ולחייב חברות ציבוריות לשפר את העצמאות של ועדות הדירקטוריון שקובעות שכר. אין מגבלת שכר מוכתבת לחברות, אולם אם הן יגבילו מרצונן את המשכורת השנתית ל-500 אלף דולר, פיינברג יאשר זאת אוטומטית.



נראה כי ממשל אובמה נרתע מהטלת מגבלות נרחבות על המגזר העסקי, במטרה להימנע מהתערבות בוטה. 10 הבנקים שקיבלו רשות להחזיר את חובותיהם לממשל לא יידרשו להיות כפופים למגבלות שכר.



פיינברג ניהל בעבר את הקרן הממשלתית לפיצויי קורבנות התקפות הטרור של ה-11 בספטמבר 2011. בראיון ל"ניו יורק טיימס" באחרונה, אמר כי תפקיד זה הוא כפוי טובה: “אמרתי לעובדי הקרן: כשמדובר בכאב כל כך גדול, אל תצפו ל'תודה' או ל'עבודה יפה'. אף אחד לא יכיר תודה או יהיה מרוצה", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully