וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות ה-BRIC רוכשות אג"ח של קרן המטבע; גולדמן סאקס: הן מנסות להגביר השפעתן העולמית

סוכנויות הידיעות

11.6.2009 / 9:35

רוסיה וברזיל הודיעו ביום רביעי על כוונתן לרכוש אג"ח בשווי 20 מיליארד דולר של IMF



ברזיל, רוסיה, הודו וסין מתכננות לרכוש אג"ח של קרן המטבע הבינלאומית בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים. מהלך זה מעורר חששות מפני בריחה מנכסים דולריים, אולם לדברי פרשנים של גולדמן סאקס, הוא מעיד יותר על כוחן הכלכלי הגובר של מדינות אלו, המכונות קבוצת ה-bric, יותר משהוא מעיד על אובדן תיאבון לנכסים אמריקאיים הנקובים בדולרים.



רוסיה וברזיל הודיעו ביום רביעי על כוונתן לרכוש אג"ח בשווי 20 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית (imf) ולגוון בכך את החזקותיהן במט"ח. סין תרכוש אג"ח ב-50 מיליארד דולר והודו צפויה להכריז על צעדים דומים. לארבעת מדינות אלה יש יתרות מט"ח כוללות של 2.8 טריליון דולר, מתוכן 2 טריליון דולר לסין.



"הן אומרות בכך שהן שייכות לליגה הלאומית", אמר אלברטו ראמוס, כלכלן מגולדמן סאקס, לבלומברג. "הן לא קונות אג"ח של ה-imf כדי לגוון את יתרות המט"ח שלהן, הן רוצות שתהיה להן השפעה גדולה יותר בשווקים הגלובליים".



לסין יש 3.66% מזכויות ההצבעה בקרן המטבע, לרוסיה 2.69%, להודו 1.89% ולברזיל 1.38%, לפי נתוני הקרן. לארה"ב יש 16.77% מזכויות ההצבעה.



אג"ח של ממשלת ארה"ב ספגו נפילות ביום רביעי, והתשואות עליהן עלו לרמה הגבוהה מאוקטובר, כמעט 4% לאג"ח ל-10 שנים, בעקבות מכרז אג"ח בהיקף של 19 מיליארד דולר, ולאחר שרוסיה הודיעה כי תרכוש את אג"ח ה-imf ותמכור אג"ח של ממשל ארה"ב. "אולם מדינות ה-bric לא יכולות לצאת משוק האג"ח של ארה"ב בגלל שאין להן הרבה חלופות המדורגות aaa”, אמר דיוויד ספגל, ראש אסטרטגיית שווקים מתעוררים ב-ing.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully