וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: המשך נתונים חיוביים בבריטניה יכולים להביא את הפאונד לרמה של 1.70 דולר

TheMarker

11.6.2009 / 10:10

לפי האנליסטים, המטבע האירופי צפוי לרדת ויש תחושה של מומנטום חיובי שדוחפת את הדולר למעלה כנגד האירו



הפדרל ריזרב פרסם אתמול את ספר הבז' על מצב הכלכלה האמריקנית, ובו נרשם כי ייתכן וקצב ההידרדרות מאט בכמעט חצי מהאזורים אותם בחן הפד, כאשר נראה שחלק מהחברות רושמות שיפור במצבן. עם זאת, המחנק בשוק האשראי ממשיך להתהדק והחולשה בשוק העבודה נותרה בעינה.



בסיום המסחר באירופה התמתנו עליות השערים שאפיינו את מרבית שעות היום, בהמשך למגמה החיובית באסיה ובהובלת ענף הנפט והמתכות. השטרלינג התחזק אמש בלמעלה מ-0.5% כנגד הדולר ונסחר ברמות של 1.6401 דולר - מגמה המאפיינת את הסנטימנט הזהיר והחיובי בקרב חברי הוועדה למדיניות מוניטארית של הבנק המרכזי באנגליה. המשך נתונים חיובים בבריטניה יכולים להביא את הפאונד לרמות של עד 1.70 דולר.



האירו נסוג אמש לרמות של 1.3985 דולר, לאחר שבתחילת יום המסחר היה ברמות של 1.4144. רבים מעריכים שהמטבע האירופי ירד ויש תחושה של מומנטום חיובי שדוחפת את הדולר למעלה כנגד האירו. הין צנח ביום רביעי מול רוב המטבעות העיקריים, על רקע הערכה שהיחלשות המיתון תעודד את המשקיעים ללוות כסף ביפן, כדי להשקיע במטבעות עם תשואה גבוהה יותר בחו"ל. השטר הירוק נסחר אמש ברמות של 98.26 דולר לין, כשהתמיכה הקרובה שלו נמצאת ב-97.08 ורבים מאמינים שהיא תישבר בקרוב.



הבורסה בתל אביב סגרה את יום מסחר הפכפך בירידות, בשל מכירות מאסיביות של תעודות סל מצד גוף מקומי גדול. הדולר המשיך לרדת אמש, והשער היציג איבד כ-1.1% לרמה של 3.914 שקל. המטבע האמריקאי איבד כ-8.1% מול השקל בתוך פחות מחודשיים, למרות שבנק ישראל ממשיך לרכוש 100 מיליון דולר בשוק מדי יום ו-50 מיליון דולר בימי שישי.



כלכלנים בכירים מאמינים שהמטבע הישראלי ימשיך במגמתו צפונה, והוא עשוי להגיע לרמה של 3.79 שקל לדולר בטווח של 3 החודשים הקרובים.



החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה ביולי עולים בכ-2.4% ל-71.7 דולר לחבית, המהווה רמת שיא שנתי חדשה. זאת, לאחר שפורסם דו"ח המלאים השבועי, שהפתיע כשסוכנות האנרגיה האמריקאית דיווחה על ירידה במלאי הנפט הגולמי, בעוד שהביקושים לבנזין עלו.



מלאי הנפט הגולמי נפל ב-4.4 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-5 ביוני, לעומת התחזיות בשוק שתרשם עלייה של 800 אלף חביות במלאי. מלאי הנפט המיובא נפל ב-676 אלף חביות, לעומת הרמה בשבוע שעבר. בביקושים לבנזין נרשמה עלייה קלה לעומת השבוע שעבר, בעוד שמלאי הבנזין נפל ב-1.6 מיליון חביות. מלאי תזקיקי הנפט ירד גם הוא ב-300 אלף חביות.



הזהב התחזק אמש זה היום השני ברציפות בלונדון ובניו יורק, על רקע הערכות כי דולר חלש ואינפלציה גבוהה יותר יזניקו את הביקוש למתכת היקרה כהשקעה אלטרנטיבית. הזהב ירד מעט במהלך המסחר ביום רביעי, וממחיר של 966 דולר לאונקיה, הוא מתקן לכיוון 956 דולר.



אנליסטים בכירים מאמינים שפני הזהב כעת הם כלפי מטה, בייחוד אם השטר הירוק ימשיך במגמת התחזקותו העכשווית. כעת, נראה שהזהב עשוי למצוא את עצמו בקרוב נאבק ברמות ה-900 דולר לאונקיה.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully