וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הזהירה כי תצמצם אחזקותיה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות והתשואה זינקה לרמתה הגבוהה מאז אוקטובר

סוכנויות הידיעות

11.6.2009 / 10:10

התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים נפלה אתמול לרמה של 3.99%



מחירי האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נפלו והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים זינקה אתמול לרמתה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר, לאחר שממשלת ארה"ב הנפיקה אג"ח בסך 19 מיליארד דולר וממשלת רוסיה הזהירה כי היא עשויה לצמצם את השקעותיה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות.



התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים נפלה אתמול לרמה של 3.99%, רמתה הגבוהה ביותר מאז ה-16 באוקטובר. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-30 שנים עלתה אתמול לרמה של 4.83% - רמתה הגבוהה ביותר מאז ה-17 באוקטובר 2007. זאת, בעקבות הערכות המשקיעים כי המיתון בארה"ב יימשך לפחות עד סוף הרבעון הנוכחי ולאחר שהנפקת האג"ח האחרונה של ממשלת ארה"ב רשמה תוצאות מאכזבות. משקיעים זרים, בהם בנקים מרכזיים, רכשו 34.2% מהאג"ח שנמכרו במסגרת ההנפקה.



הנפקת האג"ח של משרד האוצר האמריקאי, בסך 19 מיליארד דולר, משכה תשואה של 3.99% - התשואה הגבוהה ביותר בהנפקת אג"ח ממשלתיות אמריקאיות ל-10 שנים מאז אוגוסט 2008. ההנפקה היא השנייה מתוך שלוש הנפקת אג"ח מתוכננות של ממשלת ארה"ב השבוע, שבמסגרתן יגייס משרד האוצר 65 מיליארד דולר.



"ההנפקה בהחלט הייתה מאכזבת, ולא מבשרת טובות להנפקת האג"ח היום", אמר איירה ג'רזי, ראש מחלקת האסטרטגיה בחטיבת בנקאות ההשקעות של rbc קפיטל מרקטס, לבלומברג. ג'יי מיולר, ממנהלי חטיבת ניהול הנכסים של ולס פארגו, אמר לבלומברג כי "משרד האוצר מנפיק המון אג"ח ממשלתיות, וצפויות עוד הנפקות רבות".



אלכסיי אוליוקאייב, סגן יו"ר הבנק המרכזי של רוסיה, אמר אתמול כי הבנק המרכזי הרוסי עשוי לגוון את השקעותיו ולרכוש אג"ח של קרן המטבע הבינלאומית (imf), על חשבון רכישות של אג"ח ממשלתיות אמריקאיות. רוסיה, בעלת יתרות המט"ח השלישיות בעולם בגודלן, מחזיקה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 138.4 מיליארד דולר.



שר האוצר הרוסי, אלכסיי קודרין, אמר בחודש שעבר כי רוסיה תרכוש אג"ח של ה-imf בסך 10 מיליארד דולר, ובכיר בבנק המרכזי של סין אמר גם הוא בשבוע שעבר כי ממשלת סין שוקלת לרכוש אג"ח של קרן המטבע בסך 50 מיליארד דולר. משרד האוצר של ברזיל הודיע היום כי ירכוש אג"ח בסך מיליארד דולר מה-imf.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully