וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזקות הירידות בת"א

יובל מעוז

11.6.2009 / 12:00

ת"א 25 נחלש ב-0.9%, מדד מניות הבנקים משיל 0.6%. אלביט מערכות יורדת ב-0.9% על אף שזכתה במכרז רכבת ישראל בהיקף של כ-40 מיליון ש'

המסחר בבורסה של תל אביב נפתח הבוקר בירידות שערים. בבורסות אסיה נרשמות עליות של עד 1.2%. מדד ת"א 25 יורד ב-0.9% ל-883 נקודות, ומדד ת"א 100 נחלש ב-1.1% לרמה של 816 נקודות. מחזור המסחר מסתכם ב-500 מיליון שקל.

מתחילת השבוע רשם מדד ת"א 25 עלייה של 0.3% והוא מרוחק פחות מ-2% מרמת 900 הנקודות בה היה בספטמבר האחרון.

בניו יורק הסתיים אמש יום המסחר בירידות שערים: דאו ג’ונס נחלש ב-0.3% ל-8,739 נקודות, נאסד"ק נחלש ב-0.4% ל-1,853 נקודות ו-S&P 500 החסיר 0.4% ל-939 נקודות.

הבנק הפדרלי פירסם אתמול את הדו"ח החודשי על מצב הכלכלה האמריקאית, המכונה "ספר הבז'". הנתונים שעולים מן הדו"ח אינם חד משמעיים - חלקם מצביעים על שיפור, אך חלקם על המשך ההידרדרות הכלכלית. השכר הממוצע ומדדי המחירים המשיכו להישחק, והמחנק בשוקי האשראי חזר להחריף, לאחר שיפור של כמה חודשים. עם זאת, בכמה אזורים נרשם גידול במכירות הבתים, ואמון העסקים בחלק מהמגזרים התחזק.

מחיר הנפט ממשיך להתחזק ואמש ננעל בעלייה של 1.9% למחיר של 71.33 דולר לחבית – רמתו הגבוהה ביותר מאז אוקטובר. העלייה נרשמה לאחר שדו"חות המלאי בארה"ב העידו על גידול בביקוש לנפט. אתמול העלה משרד האנרגיה האמריקאי את תחזית הביקוש העולמי לנפט גולמי בשנה הנוכחית.

מדד מניות הבנקים יורד ב-0.6%. בנק לאומי נתן אתמול ארכה של חודש בפירעון התחייבויות בהיקף של 24.2 מיליון שקל לחברת שרם פודים. לשרם פודים תשלומי קרן בהיקף של 6 מיליון שקל ו-18.2 מיליון שקל, אשר היו אמורים להיות משולמים לבנק ב-18 ביוני.

במניות האשלג והכימיקלים נרשמו אתמול עליות שערים בניו יורק. אגריום עלתה ב-2.4% ופוטאש הוסיפה 1.6%. כיל נסחרת בעליות.

טבע פתחה את יום המסחר בפער שלילי של 0.8%. החברה תימנע משיווק גירסה גנרית לתרופה Plavix, המשמשת לדילול דם, במרבית מדינות האיחוד האירופי עד ל-2013. זאת, למרות שוועדה של רשות התרופות האירופית המליצה בסוף מאי 2009 לאשר את שיווק התרופה לצד ארבע גרסות גנריות אחרות. החלטתה של טבע שלא לשווק את התרופה במרבית מדינות האיחוד האירופי, נובעת מהחשש לתבוסה במשפט פטנט על אחד המלחים המשמשים לייצור התרופה.

אלביט מערכות זכתה במכרז רכבת ישראל למיגון מתחמי תחנות הרכבת והמסילות ברחבי הארץ בהיקף של כ-40 מיליון שקל. החברה תציב אמצעים אלקטרוניים שונים למיגון המתחמים, בהם גלאים מתקדמים ומצלמות.

דלק ישראל מקבוצת דלק הודיעה על כוונתה לגייס עד 500 מיליון שקל בהנפקה של איגרות החוב. המכרז המוסדי יתקיים היום.

מדד הנדל"ן נסחר ביציבות. חברת הבת של קרדן אן.וי, חברת GTC RE, ביטלה את ההסכם עם יזם הודי לפיתוח פרויקט למגורים ומסחר בעיר פנה שבהודו.

עשות אשקלון קיבלה הזמנת המשך ממשרד הביטחון בהיקף כספי צפוי של כ-80 מיליון שקל. החברה תספק למשרד הביטחון מערכות לרכב קרבי משוריין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully