וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוגעים בתחתית: מספר עיקולי הבתים ירד ב-6% במאי ורשם העלייה השנתית הקטנה מאז 2006

סוכנויות הידיעות

11.6.2009 / 10:36

לעומת מאי 2008 עלה מספר הבתים המצויים בהליכי עיקול בארה"ב ב-18%



מספר עיקולי הבתים בארה"ב ירד בחודש מאי ב-6%, לעומת חודש אפריל, ורשם את העלייה השנתית הקטנה ביותר מזה שלוש שנים. כך דיווחה היום חברת המידע ריאלטי טראק, העוקבת אחרי שוק הנדל"ן בארה"ב.

מספר הבתים המצויים בהליכי עיקול בארה"ב ירד ב-6% בחודש מאי, לעומת אפריל, ל-321 אלף. לעומת מאי 2008 עלה מספר הבתים המצויים בהליכי עיקול ב-18% - העלייה השנתית הקטנה ביותר במספר העיקולים מאז יוני 2006.



למרות הירידה לעומת החודש הקודם, קצב העיקולים בחודש מאי היה השלישי הגבוה ביותר מאז שהחלה ריאלטי טראק לעקוב אחר הנתונים בינואר 2005. בחודש מאי היה אחד מכל 398 בתים בארה"ב מצוי בהליכי עיקול, לפי נתוני החברה.



סמנכ"ל השיווק של ריאלטי טראק, ריק שרגא, אמר לאחר פרסום הנתונים כי מספר הבתים המצויים בהליכי עיקול צפוי להישאר גבוה גם בחודשים הקרובים, בעקבות העלייה בשיעור האבטלה בארה"ב והמשך המיתון, אך ציין כי "אני לא אהיה מופתע אם מספר העיקולים יחל להאט מעט".



מספר הבתים שעוקלו על ידי בנקים בחודש מאי עמד על 65 אלף, לפי ריאלטי טראק, עלייה לעומת 64 אלף עיקולי בתים בחודש אפריל, בעקבות עלייה חדה במספר הבתים המעוקלים במדינות כמו מישיגן, אריזונה ונוואדה. ממשל אובמה הכריז בחודש מארס על תוכנית בסך 75 מיליארד דולר לבלימת עיקולי הבתים בארה"ב, אך התוכנית עדיין לא הספיקה להשפיע באופן משמעותי על שוק הדיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully